Jump to content

SOBvMax, når kan jeg forvente C-map CD?

mateco

Recommended Posts

Heisan!

For snart 4 uker siden kjøpte jeg SOBvMAX kartprogram på nett. I den forbindelse registrerte jeg meg hos C-map for å motta kart-CD med kartdata og Chart Selector program. Umiddelbart etter registrering mottok jeg en mail med en bekreftelse på at CD'en ville bli sendt.

Er det vanlig at det tar så lang tid å få motta denne cd'en?

Har noen her inne på forumet vært gjennom denne prosessen? Er det plasser på nettet jeg kan få lastet ned denne cd'en slik at jeg kan få kjøpt lisens til ønsket kartområde?

Kan jeg installere kartene på flere PC'er og overføre lisensen fra den ene til den andre, f.eks. ved hjelp av den USB memory stick?

Håper noen kan hjelpe!!

mvh

Mateco

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Forsøker å løfte denne!

Det må da være noen av BP's medlemmer som bruker SobVmax og som har vært gjennom denne prosedyren (ref. trådstart)?

Etter hva jeg forstår så oppgir Digiboats Baatplassen som SOB's (Sofware On Boards) sitt norske diskusjons forum?

Er jeg helt på jordet, eller ....???

mvh

mateco

Hei.

Er vel SveinHa som er ivrigste bruker av dette programmet.

Ved å gjøre et søk finner du noe info. Ellers er det sikkert mange som har tatt påskeferie, det kan kanskje forklare lite respons på postingen din....??

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Desværre er det ganske normalt med lang ventetid fra C-map. Prøv at sende en mail til C-map Italy om problemet. Det gjorde jeg og ca 10 dage senere kom der 2 CD er. Vi kan jo håbe at Jeppesens overtagelse på sigt gavner effektiviteten.

Det er rigtigt at hvis du bestiller C-map dongle, kan kortene installeres på flere computere. Det er en speciel dongle, en USB memorystick kan ikke gøre det.

Hilsen Michael

Takk for den motorbåd!

Har nå skrevet en mail til Jeppesen Marine og forespurt om de kan hjelpe meg med en dongle samt kart-CD.

Jeg har planer om å installere en fast PC ombord. Man bør jo kunne sitte hjemme å planlegge båtturen på hjemme-PC'en.

mvh

Mateco

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...