Storø RC 34 Startet 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2008 (redigert) Hei! Jeg har noen småskader på treskroget, men ønsker ikke å bytte ut kledningen. Kan noen tipse meg noe jeg kan bruke for å holde dette i sjakk. Både for å motvirke råte, men også for å holde dette tett. Jeg ser for meg noe jeg kan smøre på, sparkel eller noe gummibasert?? Redigert 16.Mars.2008 av Storø RC 34 (see edit history) Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Patnyg Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Jeg snakket tidligere med Eier av trebåten. Han fant opp noe som er lik epoxy, noe han kaller aeroepoxy. noe som skulle holde treverk bedre sammen, men fungerte som epoxy. Kanskje det kan være noe? www.trebaten.no Sitér dette innlegget Link to post
jorhan Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Hvis du har sår, groper eller dype riper kan du fylle dem opp med en 2 komponent epoxyblandin. Men har du større skader som f. eks brudd/sprekker så holder det ikke å "smøre" epoxy utenfor. Så langt inn trenger det ikke. Du klarer ikke å forsterke med dette. Er det større skader så må deler av bordgangen byttes ut. Er det under vannlinjen så skrur mange blyplater over skaden men dette er heller ikke å anbefale. Jeg hadde hverfall ikke dratt på langtur med det Treverk er sterkt når det ikke er brutt. På plast båt så kan man stort sett reparere kun der det er skade og så blir det like bra igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Heisann Det riktige er jo å bytte ut det som er skadet. Har selv båt som er bygget i Mahogny og er lakket. Jeg har også "lappet" litt, laget god epoxyblanding med fint mahognyspon innblandet. Husk å "bake" skaden i epoxy før du legger inn sponblandingen. at materialene skal være tørre er et must. Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 West System Norge , her har du det du trenger Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 16.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 West System ser veldig bra ut, takk for tipset. Noen spesielle forhold rundt Mahogny? Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.