Jump to content

Hvordan reparere skader på treskrog

Storø RC 34

Recommended Posts

Hei!

Jeg har noen småskader på treskroget, men ønsker ikke å bytte ut kledningen.

Kan noen tipse meg noe jeg kan bruke for å holde dette i sjakk. Både for å motvirke råte, men også for å holde dette tett. Jeg ser for meg noe jeg kan smøre på, sparkel eller noe gummibasert??

Redigert av Storø RC 34 (see edit history)

Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat

Hvis du har sår, groper eller dype riper kan du fylle dem opp med en 2 komponent epoxyblandin.

Men har du større skader som f. eks brudd/sprekker så holder det ikke å "smøre" epoxy utenfor. Så langt inn trenger det ikke. Du klarer ikke å forsterke med dette. Er det større skader så må deler av bordgangen byttes ut. Er det under vannlinjen så skrur mange blyplater over skaden men dette er heller ikke å anbefale. Jeg hadde hverfall ikke dratt på langtur med det :smiley:

Treverk er sterkt når det ikke er brutt. På plast båt så kan man stort sett reparere kun der det er skade og så blir det like bra igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...