Jump to content

skade under vannlinjen i glassfiberen

Jostein.

Recommended Posts

hei !!!

har en skade under vannlinjen på en jolle. skaden har gått inn i glassfiberen men ikke helt igjennom. skaden ligger helt bakerst på båten bak motoren. forige eier hadde lagt på noe glassfiber oppå noe som hadde løsnet og jeg dro det bare av.

det ligger vann i dobbeltkjølen siden alt vannet ikke renner ut gjennomk proppen. fordi proppen ikke ligger til slik at alt vannet kan renne ut). det siger inn vann når den ligger på vannet.

hva gjør jeg ?

Glassfiber er ikke vanntett. Det trekker vann som en svamp. Glassfiberen må forsegles ellers så kommer det vann inn i dobbeltbunnen. Ikke store mengder men nok til at det du har smurt på kan slippe igjen. Du kan i tillegg få frostsprenging.

Det vil si at vann legger seg i glassfiberen så fryser det på vinteren.

Forsegling bør gjøres med gelcoat eller den type produkter.

ok, så vis jeg har forstodt det riktig så skal jeg borre et hull for og få ut alt vannet, fjerne ødelagt glassfiber. Få det helt tørt og legge glassfiber/poliester. pusse det jevnt.

Så lurer jeg på om jeg kan legge noen strøk men antipest eller legge på gelcoatsparkel oppå glassfiber/poliesteren

Redigert av Jostein. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...