Bitteliten Startet 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2008 (redigert) Vi blir ute 3-4 uker. har ingenting som hindre i år - første gang på mange år Vi lurer på hvor vi skal dra i sommer. har et par alternativer som vi ikke har gjennomført før: 1. Dra Sørlandet og Vestlandet - kanskje til Bergen og omegn. Noen tips og råd på veien? 2. Danmark - kanskje så langt som til København. Vi har aldri kommet oss over til Skagen - men det anser jeg som grei skuring i fint vær. Hvordan er det å gå videre til København? Noen råd og tips? Redigert 16.Mars.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Vi holder også på å planlegge litt. Har reist fra Bergen til Jomfuland tre ganger. Vi blir kanskje i Hordaland og Rogaland i år. Hvis dere bestemmer dere for Vestlandet, er der mangen fine plasser fra Stavanger og nordover helt til Askvoll - Norskehesten (Alden) og Værlandet (Sogn og Fjordane) (neste er Stad). Værlandet Her er Alden: Lindås slusene : Lindås Brygge Her drar vi kanskje 1. mai helgen Og selvsagt Bergen sentrum (Zachariasbryggen): Zachariasbryggen Bekkjarvik: Årets Havn Ervikane (OS syd for Bergen): Ervikane Røyksund kanalen (Veldig fint for barn) :Skogbu Husnes (Årets havn i 2006): Husnes MAsse fine plasser i Ryfylket har jeg hørt, men ikke vært så mye. Drar kanskje dit i sommer.... Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Ulv I Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Vi har planer for sommeren ja.. 7 juli bunkres båten og vi setter kursen østover fra kr.sand.. Første mål er Kragerø, og om 21 foteren fungerer fint og ingen trøbbel, samt pent vær og lite vind, så skal vi forsøke å komme oss en tur til Tjøme og tilbake. Har ikke selv vært på en slik tur alene, og sist jeg var på vei var jeg så liten at jeg lå i baugen og sov.. :-D Nå skal jeg ha med familie på tur, dette gleder vi oss til. Påsken går med på å gjøre båten skikkelig i stand slik at alt skal fungere fint til denne, og mange flere turer. Sikkert mange som ser på den turen som en liten svipptur bare, men vi gleder oss. :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Astor Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Det er lenge til sommerferien men det ligger ann til et par uker i august. Fortsatt holder vi oss unna fellesferien med alt det medfører. Det ligger vel ann til svenskysten i år også. Målet er ikke å dra langt. Mange fine holmer og gjestehavner lokker. Noen gamle og kjente, andre vi fortsatt har til gode å besøke. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vanntrivsel Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Det er lenge til sommerferien men det ligger ann til et par uker i august. Fortsatt holder vi oss unna fellesferien med alt det medfører. Det ligger vel ann til svenskysten i år også. Målet er ikke å dra langt. Mange fine holmer og gjestehavner lokker. Noen gamle og kjente, andre vi fortsatt har til gode å besøke. Mvh Astor Lenge ??? Av erfaring går tiden altfor fort. Sørlandet ifjor og svenskekysten iår , i august. Skygger unna gjestehavnene, og prøver å finne plasser så langt ute i havgapet som mulig. Er værmeldingen god finner man som regel de beste plassene helt ytterst. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Planen for sommeren er å surre litt rundt i Skagerrak. Litt nedover mot Jomfruland/Portør - kanskje ned til Risør. En tur bortom Koster og litt nedover Västkusten er også tanken. Vi tar det litt ettersom været lager seg. Blir vel for det meste i juli, men kanskje en uke litt tidlig i juni også. Pleier å være bra vær da. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Planen for sommeren blir vel å reke rundt på Vestlandet uten mål og mening Håper selvfølgelig at sommeren blir litt varmere enn i fjor, nå har vi jo pinadø hatt høst siden juni 2007. To turer til Bergen havn blir det uansett, på Metallica og Kiss konsert. Men vi har planlagt en helg sammen med gode båtvenner på Sagatreff på Lindås Brygge. Med to vellykkede treff i fjor, ser vi fram til denne helgen. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
vikers Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Siden jeg siden sist sommerer blitt "fri mann" liger det hele litt mer åpent. Ferie med separert kone og barna gjøres unna nå i april med 14 dager i Egypt.. Planen min for sommeren blir derfor å seile nedover svenskekysten alene - over til Skagen og så hjem i tide til trebåtfestivalen i Risør den 31.07.08, hvor familien igjen henger seg på. Reiser ut rundt 1. juli, så 4 uker bør holde for en rolig rundttur her. Så blir det 14 dager med barna i farvannet i nærheten her etter Risør. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
MB Keila Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Drar herfra ca. 9 juli mot Lofoten. Blir på tur minst 4 uker. Håper å rekke helt ned til Røst før vi snur. Sitér dette innlegget Link to post
Manito Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Vi har i år planer om å ta Dalslandskanal fra ca 2 uka i juli er det noen andre fra baatplassen der i samme tidsrom kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Vi kjøre vel samme opplegg som de siste årene. 3 uker hvor av de 2 første på svenskekysten, og en uke på Sørlandet. Vi tok turen til Skagen i fjor for første gang, og det må vi legge inn i år også. Fantastisk flott i Skagen på alle måter. 2. Danmark - kanskje så langt som til København. Vi har aldri kommet oss over til Skagen - men det anser jeg som grei skuring i fint vær. Hvordan er det å gå videre til København? Noen råd og tips? Skagen er en veldig grei tur for deg Bitteliten. Vi dro fra Göteborg og over og det er bare et par timer fram. Vi var heldige og fant plass innerst i gjestehavna, og dersom man kommer litt tidlig på dagen, har jeg hørt at dete er greit å få plass her osgså. En kompis av meg tok turen til Köbenhavn i motorbåt i fjor, og han skulle aldri gjøre det igjen sa han. Det finnes mange fine havner nedover, men det var etter hans mening lite å se på og ganske kjedelig. I tillegg hadde han mye vind og stor sjø, så det bidro ikke positivt på opplevelsen. Det er sikkert mange her som har gått denne turen og sitter med erfaringer. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
avmønstret5 Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Planlegger avgang 18. april til Kiel, transport til Koper i Slovenia, videre Kroatia, Montenegro, Albania eller Italia og Hellas til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Gran Reserva Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Med utgangspunkt Tjøme, satser vi på 2-3 sørlandsuker før vi avslutter med litt slusing og Notodden Bluesfestival 31 juli. Flere som kommer dit ? men med sjøsetting 19 mars blir det vel mulighet for litt turer før det også Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Oteren Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 (redigert) 1. Dra Sørlandet og Vestlandet - kanskje til Bergen og omegn. Noen tips og råd på veien? Etter hva jeg minnes snudde du før indrefileten, ved Ny- Hellesund sist, stemmer det? Jeg vil anbefale noen dager i uthavnene i Søgne og i Mandals området. Olavssundet er det desidert mest besøkte området, i fellesferien er det rimelig fullt her. Ellers er det masse muligheter i uthavnene. Favorittene er Hærholmane og rundt Skjernøya, men masse steder jeg ikke har vært....enda. Vestover er jo den nye Spangereidkanalen flott, selv om jeg synes det er fascinerende å gå rundt Lindesnes dersom været tillater det. Utenfor Korhamn er Sutnøy et fint sted. Jeg vil også anbefale en tur innom Farsund, gratis havn. Men vel så interessant er omgivelsene, kilometervis med sandstrender, plenty av plass. Lista fyr er også verdt et besøk. I det hele tatt er det bedre plass og muligheter når en kommer vestover fra Blindleia. Vest for Farsund er det en del åpne strekk, jeg har ikke vært lenger vestover med båt. Vi tar nok den årlige turen vestover fra Kr.sand til Farsund, etterpå mulig østover den indre leia til Lyngør. Mange muligheter bare været er sånn tålig.... Skal se etter en W37HT, mulig vi ses Bitteliten? (Pleier å legge merke til Windyene.....) red.....er været som i fjor, er en avstikker til Lyngdal og badelandet der å anbefale, mulig badetempen er bedre der... Redigert 17.Mars.2008 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Vi debuterte på svenskekysten i fjor, og har lyst til å utforske dette flotte området videre til sommeren. Det er derfor planlagt sen ferie, og hvis værgudene ser i nåde til oss, kan det bli en tur i tidsrommet uke 31-33. Studiene av havnebeskrivelser er allerede i full gang! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 2. Danmark - kanskje så langt som til København. Vi har aldri kommet oss over til Skagen - men det anser jeg som grei skuring i fint vær. Hvordan er det å gå videre til København? Noen råd og tips? Selvfølgelig skal du da til Danmark, Bitteliten København er da et besøg værd men der er langt at sejle og måske ikke turen værd. Men Skagen, Samsø, det sydfynske øhav er noget at se. Eller tag hele vejen ned langs Svenskekysten og tag forbi Torekov, Kullen og Helsingør. Vinden er jo som regel i vest så der er ofte læ ned langs Jyllands kyst. Mange gode havne og læ-steder undervejs. Velkommen til sommer - så giver jeg en Tuborg på havnen i Helsingør... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.