Jump to content

justering av propellboss

Hank

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt ny propell hvor propellbosset er noe lenger enn på den gamle propellen. Dette gjør at avstanden til cutlesslageret blir i minste laget, og jeg lurer på om det lar seg gjøre å justere dette ved f.eks å kappe av en halv cm av bosset. Det ser faktisk ut som det er gjort noe lignende på den gamle propellen. Noen som vet om dette er mulig og hvem som kan ta oppdraget?

Hei.

Dersom det er mulig, så vil eg annbefale å heller prøve å flytte akslingen i klemflensen...(dersom det er klemflens som er benytta).. ofte er der 10-15mm å gå på. Så lenge akslingen er akuratt like langt inne som splitten i flensen er lang så er det godt nok. men hugs å slå ut låsestiften dersom det er montert. :cool:

mvh

"Powerline"

• 1 måned senere...
Hei.

Dersom det er mulig, så vil eg annbefale å heller prøve å flytte akslingen i klemflensen...(dersom det er klemflens som er benytta).. ofte er der 10-15mm å gå på. Så lenge akslingen er akuratt like langt inne som splitten i flensen er lang så er det godt nok. men hugs å slå ut låsestiften dersom det er montert. :cool:

mvh

"Powerline"

Er det ikke slik at skruene i en slik klemflens skal skrus til med et spesielt moment? Må jeg ha spesialverktøy får å skru dem til igjen? Og er det ellers noe jeg bør tenke på når jeg skal løsne klemflensen for å trekke akselen litt bakover.

Redigert av Hank (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...