Hank Startet 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2008 Har nettopp kjøpt ny propell hvor propellbosset er noe lenger enn på den gamle propellen. Dette gjør at avstanden til cutlesslageret blir i minste laget, og jeg lurer på om det lar seg gjøre å justere dette ved f.eks å kappe av en halv cm av bosset. Det ser faktisk ut som det er gjort noe lignende på den gamle propellen. Noen som vet om dette er mulig og hvem som kan ta oppdraget? Sitér dette innlegget Link to post
Powerline Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Hei. Dersom det er mulig, så vil eg annbefale å heller prøve å flytte akslingen i klemflensen...(dersom det er klemflens som er benytta).. ofte er der 10-15mm å gå på. Så lenge akslingen er akuratt like langt inne som splitten i flensen er lang så er det godt nok. men hugs å slå ut låsestiften dersom det er montert. mvh "Powerline" Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Kan ikke se det store problemet med å kutte av en liten bit av propellbosset. Litt nøyaktig oppmerking og en halvtime med baufil og et nytt og godt blad burde gjøre susen. Litt finpussing med fil tilslutt. Alternativt kan du bruke vinkelsliper. Tredje mulighet er å få et mekanisk verksted til å gjøre jobben i en dreiebenk. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Slik at vi er innom forskjellige alternativer: En mulighet er å anskaffe ny aksel. Hos Sleipner Motor koster en 35 mm 1.5 m aksling ca kr 3.000. Da har du en helt ny aksling til en helt ny propell. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 19.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 (redigert) Hei. Dersom det er mulig, så vil eg annbefale å heller prøve å flytte akslingen i klemflensen...(dersom det er klemflens som er benytta).. ofte er der 10-15mm å gå på. Så lenge akslingen er akuratt like langt inne som splitten i flensen er lang så er det godt nok. men hugs å slå ut låsestiften dersom det er montert. mvh "Powerline" Er det ikke slik at skruene i en slik klemflens skal skrus til med et spesielt moment? Må jeg ha spesialverktøy får å skru dem til igjen? Og er det ellers noe jeg bør tenke på når jeg skal løsne klemflensen for å trekke akselen litt bakover. Redigert 19.April.2008 av Hank (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.