Jump to content

Pan Pan melding

Birchwood 320

Recommended Posts

I såfall, er han ikke den første!

TMS

En annen Bavaria ( riktignok en eldre modell Bavaria 42 ) ble transportert hjem til Norge som dekkslast.

om det skyldes pengemange, lei-av-langseiling eller Bavaria`en sa historien ikkeno`om.... :confused:

Suzuki

No boat needed..

Suzuki, det er vel ikke superonkelen din som har vært på tur igjen?

Stian

han har for vane å levere båtene i god behold. At eierene gjør sitt beste til å senke de i ettertid kan ikke han ta ansvar for......

Suzuki

No boat needed..

Her forsøker jeg å hisse opp TMS til en (håpløs) "båten min er best"-debatt, og hva skjer?

Jo - han starter en ny tråd, på sine egne premisser, som attpåtil blir lenger enn denne. Moderator, hvor er du?  :smash:

GeirKS

Beklager, syntes bare at emnet ikke lenger passet til innholdet. Broren min er sterkere enn broren din, og han kan banke deg hvis du ikke inrømmer at Bavaria er fine båter...

Og så liker jeg å erte, og blir lett provosert... skal skjerpe meg..

:lol:

TMS

Taushetsplikt osv..

Prøver meg på å komme litt nærmere utgangspunktet for diskusjonen, men komer ikke helt til toppen.

Tidligere var det forbudt å lytte på politiets frekvenser, og utstyr for sådan avlytting ble inndratt hvis det ble oppdaget. Nye Eu regler har opphevet dette forbudet, og trafikk på politiradio blir nå sendt direkte på en av de riksdekkende kanalene som underholdning uten at politiet kan stoppe det.

Gjelder dette "frisleppet" også maritim vhf ?

Mons

Gjelder dette "frisleppet" også maritim vhf ?

Nei, det gjør det nok fortsatt ikke....

For å få radiooperatørsertifikat signerer man bl.a. på følgende taushetsløfte:

"Jeg lover på ære og samvittighet

- å holde hemmelig for uvedkommende alt jeg får kjennskap til av teletrafikk, innholdet i korrespondansen og hvem som har korrespondert.

- å hindre uvedkommende å skaffe seg kjennskap til slik trafikk

- og ikke på noen måte gjøre bruk av trafikk som ikke er adressert til meg"

Slik lyder altså "lovens bokstav", men personlig finner jeg det urimelig om nød- eller hastetrafikk slik som det her var snakk om skulle pålegges taushet, slik at man i verste fall ikke engang fikk ta videre kontakt for å fremskaffe hjelp.....

Da ville det bli som den gangen to svirebrødre fra Kopervik durte på land med en gammel snekke og ble stående fast på et skjær. Den ene begynte å brøle på "HJELP, HJELP, HJELP!!!!"  og den andre  -  som forresten var min grandonkel  -   hysjet på ham og sa: "Hysj, folk kan jo hørra deg!"

mvh

Poseidon

(Som starter nytt VHF-kurs 18.03.)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jøss. Har nettopp kommet hjem fra vinterfeire og har ikke fulgt med på baatplassen på en uke.

Denne båten er jeg rimelig sikker på at jeg kjenner ny eier til. En kamerat har kjøpt en slik Bavaria i Nederland. To seilbåtkyndige i Nederland skulle seile båten hjem til Stavanger denne uken.

Jeg må sjekke opp dette nærmere.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...