sas Startet 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2008 Skal fjerne gammelt regnummer på plastskrog. Er det noe middel jeg kan benytte for å få et bra resultat? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Bruke varmepistol og plastskrape kanskje? Det går ihvertfall bra på bil. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Det som eventuelt blir sittende igjen bruker du sitrus spray på. Kanskje må du også rubbe og polere for å få vekk misfarging på gelcote'n Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
NC Justina Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Jeg fjernet gammelt navn på plastskroget i vinter. Brukte varmepistol og det funka fint som snus. Trengte nesten ikke jobbe med det. Men etterpå er det nå blankere der hvor bokstavene var og en annen farge på gelcoaten. Hm. Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 ...... er det nå blankere der hvor bokstavene var og en annen farge på gelcoaten. Hm. Det er for at gelcoaten under bokstavene fortsatt er "ny", nå er det bare å polere resten av båten til du får samme glansen Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
LykkelitenIV Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Jeg holder på med det samme. Ser at det er resten av båten (2002 modell) som er gul. Hadde tenkt å prøve med varmepistol i går, men så kom snøstormen.....kanskje i dag da .. Kanskje et triks er at de nye bokstavene dekker et større område enn de gamle ??????? Det er bare å sette på kaffen - dette tar tid Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
LykkelitenIV Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Da er det prøvd. Funker greit å fjerne det med varmepistol. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Teerex Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 hårføner høres snillere ut enn varmepistol da.... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alma Svart 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2008 Ikke noe problem med varmluftpistol hvis du bare er litt forsiktig. Mitt problem som man ikke kan gjøre noe med (tror jeg)er at slike klistermerker har en lei tendens til liksom å "smelte" eller etse (kall det hva du vil) omrisse av seg selv inn i plasten. Dette gjelder på biler også hvis merkene blir stående for lenge Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Swix skirens er et godt og rimeligere alternativ til de dyre sitrussparyene fra 3M etc. Denne tar restlim godt. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Boywonder Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Swix skirens Er sitrus solvent. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Amfea Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Lampeolje er også en effektiv limfjerner. Bruker dette på nye drikkeglass for å få vekk lim etter merkelappen. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
vågholm Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 bruk varmepistol og deretter plasterfjerner eller sitrusspraySkal fjerne gammelt regnummer på plastskrog. Er det noe middel jeg kan benytte for å få et bra resultat? Sitér dette innlegget Link to post
Draconoobie Svart 19.April.2016 Link til dette innlegget Svart 19.April.2016 Ønsker å løfte denne litt da jeg har testa varmepistol men det er ikke i nærheten av å funke. Noen som har opplevd dette? Skiltet er limt på metall. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 20.April.2016 Link til dette innlegget Svart 20.April.2016 Oi. Hvordan får du det av da? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Shore Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Er det reg.nr i gammel folie og på bart metall, kan det være vanskelig å fjerne. Da kan rondellen fra Biltema være en mulighet, det koster ikke mange kronene å prøve. Den er veldig effektiv på småtekster/lim på billakk, skader ikke lakken om denne er på metall ( må ikke brukes på lakkerte plastdetaljer/skjermer)og ikke er svekket av mange års manglende vedlikehold. Fungerer som et roterende viskelær. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Polerverktoy/Dekorfjerner-2000032675/ Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.