Jump to content

På sjøen i morgen!

Lingefan

Recommended Posts

Jeg skal på sjøen i morgen i en liten GH 11 med 30hk. Det skal finne sted i Kragerø. Jeg skal jobbe litt på onsdag (ta en liten visning på en fritidsbolig). Overnatte på hytta. Torsdag skal jeg levere en båt jeg har solgt, fikse litt på noe av bryggeanlegget (om nødvendig etter springflod??). Da alle andre båter er på land for tiden så er det kun GH 11 med 30hk som er tilgjengelig nå. Den har jeg på henger. Det som gjør det hele litt ekstra spennende er kanskje at den i går fikk fikset bunnproppen. Teste det samtidig. Så bærer det rett hjem på torsdag og rett til fjells på fredag.

Det er vel kaldt i vannet og ingen drøm å falle uti så det blir godt og varmt tøy, "pølsevester" og en god og varm hytte.

Isen har vel gått i Kragerø nå skulle man tro, selv i de innerste vikene? Har aldri vært på sjøen så tidlig om våren før.

Noen tips?

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Skal jobbe litt på onsdag (ta en liten visning på en fritidsbolig).

Jeg bare visse det! Du er eiendomsmegler!(?)

Ser det på hele stilen på bildet, dessuten så er dere bare dere som har råd til de båtene som du har i en alder av 25 (?) år!

:wflag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Hvor i Kragerø holder du til?

Ved Skarbo/Borteid er det flere brygger som har fått store ødeleggelser av springflo de siste ukene.

Høres ikke bra ut. Får vente og se til jeg har vært på hytta....!

Brygger og hytte overlevde veldig bra etter forrige orkan og da så jeg at flere steder hadde fått seg en trøkk, men at vårt stod i 100 % stand enda. Men så har det vært springflod etter dette igjen så....! Da gjenstår det å se. Bryggen til en kompis i Arendal hadde visst stått på tvers.

Lingefan

Det er helt klart aktuelt det.... :yesnod:

Er det is enda der østpå? Knapt vært frost i vinter på vår side av landet.

Isproblemene har vært minimale i vinter sett i forhold til tidligere år. Stort sett isfritt, men ligger noe is i de innerste grunne fjordarmer, men regner med en tidligere start på sesongen for de fleste.

Ønsker deg ellers lykke til med en vellykket båtsesong. :yesnod:

Jeg skal på sjøen i morgen i en liten GH 11 med 30hk.

I dag er dagen her også, blir noen timers jobbing så er båten klar.

Kaldt er det, men solen skinner :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Ja da har jeg vært i Kragerø en svipp-tur og blitt over en noe kald natt.

Flott dag i går med fantastisk blå himmel, sol og litt småkaldt sjøvær. Med riktige klær ble det bra. Rakk også en indrefilet på El Paso før mørket inntraff.

Det hadde heldigvis gått greit med de viktigste bryggene, men den ene bryggen som ikke har bolting og mur har blitt løftet og lagt seg helt skjevt. Så det blir nok litt alvorlig fiks på den utover våren.

Båten fungerte veldig bra til tross for at den måtte starte i 1 varmegrad i dag tidlig. Solgte Selcoen til en fornøyd ny båtkjøper med 15 hesteren. Da jeg sjekket om det var vann i innerskroget så var det litt enda, men betraktelig mindre. Det må derfor være den ettermonterte knopmåleren som lekker litt. Den skal jeg få tatt innen neste sjøsetting av den båten (trolig ikke før ute i mai tidligst).

Var og handlet båt i Kragerø for en god uke siden . Ingen is ved Hestøya Båtforening.

Venter ny båt fra det som mest sannsynlig er samme forhandler som der hvor du har kjøpt båt. Har båtplass i nærheten og det var et tynt isbelegg der inne etter i natt, men i går var det isfritt der inne. GH 11 måtte fungere som isbryter (dog veldig tynn is) i dag tidlig, he he. Jeg har aldri kjørt båt i is før...!!

En kald fornøyelse, men likefullt en flott tur når man hadde riktige klær. Nå er det jammen ikke lenge til en flott sommer lenger! I fjor var det jo "tropevarme" i siste uken av mai og 18-20 grader i vannet i Kragerø, slik jeg husker det!

Lingefan

Det er helt klart aktuelt det.... :yesnod:

hmm, overstyrmann da? er jo en kar her, han er 26 år og allerede overstyrmann, det er det jeg skal bli! (men har faktisk tenkt på eiendomsmegler og jeg) :sweat:

men tilbake i emnet ja, kan hende jeg får testet min i helga, hvis motoren er fikset da... har levert det inn til service, pappa tilbød seg å betale det så vi slipper å ta sjanser :smash:

men alt er vel stengt til lørdag? kanskje de har åpent da, noen som vet?

Eiendomsmegleryrket er perfekt for folk som interesserer seg for eiendom, har anlegg for salg (og kundebehandling!), samt ønsker en hverdag som aldri har en lik dag. Det kan også være veldig hektisk til tider, og man må kunne ha god oversikt over egen økonomi. Hvis man ikke oppfyller alle disse så vil man nok ikke passe helt til jobben. Men oppfyller man disse så er det bare å starte på eiendomsmeglerutdannelse, gutter :-)

Lingefan

Eiendomsmegleryrket er perfekt for folk som interesserer seg for eiendom, har anlegg for salg (og kundebehandling!), samt ønsker en hverdag som aldri har en lik dag. Det kan også være veldig hektisk til tider, og man må kunne ha god oversikt over egen økonomi. Hvis man ikke oppfyller alle disse så vil man nok ikke passe helt til jobben. Men oppfyller man disse så er det bare å starte på eiendomsmeglerutdannelse, gutter :-)

Desverre passer de veldig bra..... :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...