Jump to content

Wallas parafinvarme igang under seilas?

tomcat

Recommended Posts

Hei!

Har en eldre Wallas 1600 parafinvarmer i båten. Jeg har ikke manual til denne, men har funnet noe på finsk på nettet. Jeg skjønner ikke mye finsk, så derfor prøver jeg meg heller her med et spørsmål:

Kan man bruke denne varmeren når man er underveis på sjøen? (tenker på bølger, slag og rulling, den står i en 23 fots planende båt) Jeg har prøvd et par ganger og den ene gangen opplevde jeg at den slukket og det startet å røyke ganske mye fra den (virket som pumpa jobbet videre, men forbrenningen stoppet). Den brukte da veldig gammel parafin med sikkert en del kondens i. Nå kjører jeg den på lampeolje og den brenner veldig bra, ikke sot eller lukt.

Hei!

Har en eldre Wallas 1600 parafinvarmer i båten. Jeg har ikke manual til denne, men har funnet noe på finsk på nettet. Jeg skjønner ikke mye finsk, så derfor prøver jeg meg heller her med et spørsmål:

Kan man bruke denne varmeren når man er underveis på sjøen? (tenker på bølger, slag og rulling, den står i en 23 fots planende båt) Jeg har prøvd et par ganger og den ene gangen opplevde jeg at den slukket og det startet å røyke ganske mye fra den (virket som pumpa jobbet videre, men forbrenningen stoppet). Den brukte da veldig gammel parafin med sikkert en del kondens i. Nå kjører jeg den på lampeolje og den brenner veldig bra, ikke sot eller lukt.

Hei...har en wallas 2400 som jeg monterte i sittebenken akter(tre snekke) den har en helling på ca 10-15 grader men fungerer helt utmerket og uten noen som helst problemer.Har ikke funnet et bedre sted for monteringen og er veldig glad for at det fungerer.Det må sies at jeg har vært svært skeptisk i begynnelsen før jeg fyrte opp første gang.... :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...