Happy 2 Startet 18.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2008 Hei lurte på om noen her inne hadde peil på hva som kan være feil med motoren min. mangler 3-400 omd.varvet 3800 i forfjor høst,når jeg satt ut i fjor sliter jeg med å klare 3500,har sjekket dyser|å afterkuler,detså bra ut ,sjekket å byttet diesel filter i høst uten at det hjalp,er en 41A fra 84 hilsen Happy 2 Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Kan høres ut som om du har en TAMD41A. Har du sjekket turboen? Ryker det svart av eksosen? Eventuelle lekkasjer i kretsen fra turbo til manifold? Er du sikker på at motoren får drivstoff nok? Sitér dette innlegget Link to post
redo Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Hadde samme problem ...men det var svart røyk av den......tok ut luft filteret og det var svart ...og uten det fikk jeg til bake turtallet og mindre røyk..... Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 (redigert) Tror GeirFrode er inne på noe her, jeg hadde det samme på min TAMD41A, lite turtall og svart røyk. Jeg hadde lekkasje på under siden av intercooler, ved avtappings stuss. Helt fin etter tetting av dette. Redigert 19.Mars.2008 av Sylvester (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Happy 2 Svart 19.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 (redigert) Takker så meget for svarene så langt, det er en tamd 41 a,har prøvd luftfilteret,hjalp ikke,han ryker ikke no svart heller,kommer vel kanskje en liten dott svart noen ganger,når jeg skal dra den opp i plan,mulig at det kan være tilfærsel,satt på orginale volvo filter,sto uorginale der når han gikk som den skulle,mulig det kan være feil,rart det å men kan jo prøve.. Redigert 19.Mars.2008 av Happy 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Sjekk turbon, kan være på grensen til utslitt!! kontroler slakken og om den subber i veggen når du belaster akselen med hånden ,kan også være mye sot og olje på turbin blader Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 .... neste sted å sjekke er eksosbendet hvor kjølevannet møter eksosen ... her rustes det, og kan forårsake blokering. Lett å sjekke (30 min), men hvis tett, så koster det litt å kjøpe nytt.. Andre ting, så tyder det på at du ikke får nok diesel, som kan være tegn på forfilter, kran for avstenging av diesel nært tanken, eller tett sil på innsiden av tanken... blås.... trykkluft (ikke for stort trykk) fra utsiden og innover for å rengjøre ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
krl Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Denne motoren kom vel først i -87....... Har du skjekket gas-wiren at du får fullt pådrag? Hvilket turtall får du ved rusing i fri-gir? Sitér dette innlegget Link to post
vik800f Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Heisann. Uten at jeg skal være bastant på hva som er problemet her, ville jeg sjekket om de "originale" filtrene er de rette, som du selv skriver sto uorginale der når han gikk som den skulle kan det da kanskje være at du har fått feile filtre? Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 jeg var borti noe lignende ifjord da jeg satt båten på sjøen,jeg manglett ca 500 omdr på min motor aqad40b,jeg byttet alt av filtre uten hell,jeg monterte på en elektrisk matepumpe etter grovfilteret da fikk jeg ca 700 omdr (200 omdr ekstra) det viste seg at matepumpen var utslitt etter mangen års gange ,bestilte en ny kostet ca 2000,. orginalt volvo Sitér dette innlegget Link to post
Guest Helge Davidsen Svart 23.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2008 (redigert) Hei Har hatt tilsvarende problem med en nyere (2004) TAMD 41 P - 200 hk motoreffekr, mistet 200 - 300 0/min. Etter lengre tids feilsøking konstaterte Volvo oljelekkasje inn i turbo som har vært skiftet 2 ganger, sist høsten 2007. Vi får se om den den nå er kommet i orden. :nono: Redigert 23.Mars.2008 av Helge Davidsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jossn Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Hei, vet ikke om du har fått orden på problemet ditt enda men jeg har en nyere AD41 P-A og jeg mangler 1500 omdr, har 2 motorer men det er kun den ene som jeg har problemer med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.