Jump to content

Volvo penta 41 A, mangler 3-400 rpm etter vinteropplag.

Happy 2

Recommended Posts

Takker så meget for svarene så langt, det er en tamd 41 a,har prøvd luftfilteret,hjalp ikke,han ryker ikke no svart heller,kommer vel kanskje en liten dott svart noen ganger,når jeg skal dra den opp i plan,mulig at det kan være tilfærsel,satt på orginale volvo filter,sto uorginale der når han gikk som den skulle,mulig det kan være feil,rart det å men kan jo prøve.. :cool:

Redigert av Happy 2 (see edit history)

.... neste sted å sjekke er eksosbendet hvor kjølevannet møter eksosen ... her rustes det, og kan forårsake blokering. Lett å sjekke (30 min), men hvis tett, så koster det litt å kjøpe nytt..

Andre ting, så tyder det på at du ikke får nok diesel, som kan være tegn på forfilter, kran for avstenging av diesel nært tanken, eller tett sil på innsiden av tanken... blås.... trykkluft (ikke for stort trykk) fra utsiden og innover for å rengjøre ...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

jeg var borti noe lignende ifjord da jeg satt båten på sjøen,jeg manglett ca 500 omdr på min motor aqad40b,jeg byttet alt av filtre uten hell,jeg monterte på en elektrisk matepumpe etter grovfilteret da fikk jeg ca 700 omdr (200 omdr ekstra)

det viste seg at matepumpen var utslitt etter mangen års gange ,bestilte en ny kostet ca 2000,. orginalt volvo :flag::cheers:

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...