mo123 Startet 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2008 (redigert) Hei! Jeg har kjøpt en åpen snekke. Det står Relax 535 på den, finner ikke noe info på nettet. Noen som kjenner historien til denne båttypen. Skal ifølge selger komme fra Fredrikstad eller Sarpsborg kanten. Det står en 7,5 Yanmar i den. Snekka er 1982 mod. Redigert 19.Mars.2008 av mo123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Kjenner ikke til båten, men den så ut til å passe fint til navnet sitt. Velkommen til baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Vegard k Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 Hei du, Tenker å kjøpe en selv jeg, er du fornøyd med den?? :D Sitér dette innlegget Link to post
Rikard Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Hej jag har också en Relax 535 med en FM motor. I en annan fär än din. Mycket fin båt, jag har den uppe i norra delen av Sverige. Det finns så gott som ingen information om båten på web:en. Har någon info om den kan ni maila in till mig, olofsson_rikard@hotmail.com Snart sommar, Rikard Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Dahl Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Litt sent svar kanskje, men Relax er tegnet av ing. Per Øystein Andreassen, som også har konstruert de siste årgangene av FM-motorer, S-serien. Relax ble til å begynne med produsert av Solli Bruk i Østfold og er senere blitt laget i noen få eks i utlandet. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Den må være i slekt med Askeladdens snekke..? Se bl.a. http://www.entusiasten.net/snekka.html Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Må si meg enig med "Havgap". Det er jo som å se Askeladden si snekke, som desverre gikk ut av produksjon for en del år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Mener jeg så formsettet til den liggende på fulevik i rygge for en del år siden. Fin lita sjekte.Finnes også med overbygg. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Dahl Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Relax 535 ble lansert lenge før Askeladden kom med sin sjekte ........ Fasongen er så karakteristisk at det er vanskelig å tro at ikke Askeladdens folk hadde tatt en titt på Relax. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Hmmm, jeg tenkte kanskje at Askeladden overtok rettighetene etter Relax eller fikk lov til å videreutvikle el.lign. Askeladdens båt ..A.555 og ikke ...R 535 Men ikke noe å finne om dette på nettet, så da kommer vi vel ikke lengre hvis ikke noen kjenner noen som kjenner noen og som kan si noe om historikken. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Dahl Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Askeladden har ikke overtatt noen rettigheter til Relax. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Sitér dette innlegget Link to post
k-w-s Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Har 1 stk Relax 535 og 2 Askeladden 555. Det er visse likhetstrekk i skroget men langt fra samme skroget, Askeladden er mye kraftigere lengre, bredere og høyere samt større kjøl. Mvh kurt Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Dahl Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Det var litt av en flåte, Kurt! (Har selv en håndfull åpne tresjekter....) Har du en FM S15 i Relaxen? Vennlig hilsen Kjetil Dahl Sitér dette innlegget Link to post
k-w-s Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Nei, det har vært skiftet motor i min så der sitter en 10hk Buch Diesel 1 sylinder. Kurt Sitér dette innlegget Link to post
Kjellenbigset Svart 7.August.2020 Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 (redigert) Jeg har en relax 535 selv. Det har overbygg og kalesje. Den er utstyrt med en FM-S15. Veldig grei å fin båt Redigert 7.August.2020 av Kjellenbigset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.