Reidar67 Startet 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2004 Har følgende merking på motoren: Toppdeksel: Mermaid Manne Engines Blankt skilt på siden: Leyland Eng no ERMIN D224B Påstemplet blokka: 1800D Varmeveksler: Bowman 3534 Gear: Newage MT5000C E46BF Det skal være en BMC motor... Antar ca 50 hk? Noen som kjenner utveksling på dette gearet da? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Det ser ut til at det er BMC motor. (BLMC, - LEYLAND), kjært barn har mange navn. 1,8 l. Er oppgitt til å yte alt fra 36-52 hk tror jeg. Hadde maken motor i en Hanto 24. Den var oppgitt til å yte ca 50 hk, men det er nok litt i overkant. Tror den er oppgitt til 38 hk som båtmotor. Helt kurant motor. Kingsmarine i Bergen har fortsatt deler tror jeg. ( http://www.kingsmarine.no ) Har ikke hørt at den er solgt som Mermaid motor, men denne motoren er brukt i så mange sammenhenger at det er sikkert mulig. Gearet er sannsynligvis et PRM-gear. Kanskje det er et som heter 160 S. Det satt på motoren min ihvertfall. Utveksling skal stå på et skilt på kassa mener jeg. Kan ikke tyde noe ut av det du har skrevet om gearet. Finnes det flere skilt på den? Det var Newage Norge som forhandlet de før. Nå er det et firma i Kristiansund (tror jeg) Halås og Mohn, eller noe sånt. Tror det er andre som vet det bedre enn meg. Sitér dette innlegget Link to post
k73 Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Det stemmer at det er Halaas og Mohn AS som forhandler PRM. Hjemmeside http://www.halaas.no Jeg hadde et par spørsmål omkring mitt PRM Delta gear, jeg sendte dem en mail, og ble oppringt i løpet av få minutter av en representant for firmaet. Glimrende service! Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Det stemmer at det er Halaas og Mohn AS som forhandler PRM. Hjemmeside http://www.halaas.no Jeg hadde et par spørsmål omkring mitt PRM Delta gear, jeg sendte dem en mail, og ble oppringt i løpet av få minutter av en representant for firmaet. Glimrende service! Vært heldig du har prøvd uttalige ganger men....................helt dødt derfra Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Majali Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 hei, jeg hadde også en slik motor, den var oppgitt til 36 hk. jeg fikk fortalt fra en som hadde noe med leyland fabrikken å gjøre at de ikke ville høre snakk om de på som er oppgitt til 54 hk.... de mente det var altfor mye på en slik liten motor.... (hva da med mercruiser sin 117 hk (1700 ccm Opel Astra motor??!!) Vel firmaet som nevnt (halaas og Mohn) hadde jeg også en kjempeerfaring med... Deler til motoren handlet jeg på kings Marine. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Reidar67 Svart 4.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2004 Vel, jeg har funnet at BMC hadde en tilsvarende motor på 1,5 liter, som var oppgitt til ca 36 hk. Denne har 1,8 liter, og yter vel da kanskje litt mer enn 1,5 liter'n? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.