JRK Startet 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2008 Hei, Har en Zodiac 270 RIB. Skal ha ny påhenger og det er et krav at den må plane med 2 voksne (170 kg). Ser da for meg totalvekt på 260-270 kg. Hvor stor motor må jeg ha? Ikke noe tipping her, bare seriøse svar Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 9,9 er vel det som er lurest å ha på din da, men skal den bæres mye osv? jeg har erfaring med en bombard 305 med 10 hk, den går lett i plan med 3 ungdommer og klarer fortsatt god fart. så 9,9 er vel det beste, hvis det blir for tung er jo 8hk'en til tohatsu grei, den veier vel 26 kg(?) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Hei, Takk for tips. På gamlebåten hadde jeg 9,9/15 HK, men da hang alt i Daviter. På nybåten blir det snap daviter og behov for å ta av og på motoren, så du har nok sett poenget. Tohatsu'en er nok ett godt alternativ. Er det noen som tør tippe at det kan gå i plan med 6 HK også, eller er dette bare ønsketenkning? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 19.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2008 Er det noen som tør tippe at det kan gå i plan med 6 HK også, eller er dette bare ønsketenkning? Tilter du helt inn, og har riktig propell, så planer den nok. Men - ingen grunn til å velge 6hk. 8hk motorer er som regel samme basemotor som 6, men tatt ut mer effekt. Tohatsu 9.8 er trolig det beste valget. Veier som en 8hk, yter som en 9,9 hester. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.