Jump to content

Inverter til PC

syvers

Recommended Posts

Hei  :nonod:

Vurderer å bringe min gamle laptop ombord.

Jeg har lest gjennom en del innlegg ang. PC og Invertere, men synes egentlig ikke jeg fant noe klart svar på det jeg lurer på.

Spørsmålet er: PC'en (en 'gammel' Compaq Armada 1750) ha inverter med ren sinuskurve eller holder det med den enklere varianten til omtrent halve prisen.

syvers :sleep:

Ta det med en klype salt:

Siden du bare lader opp batteriet med din 230V-adapter mens PC-en går på batteriet pleier det å gå bra. Med batteriet har du en svær buffer som som sluker en del støy. Gjør det ihvertfall hos meg, med en HP.

Men det beste er nok at du avtaler bytte med butikken, dersom det IKKE virker. Og jeg ville uansett satse på en dedikert 12V-adapter

Vet ikke hvor stor virkningsgrad en 12VDC-220VAC inverter har, men har et par kunder som har knekt et par dedikerte fly/båt/bil strømforsyninger til bærbar PC.  Disse er typisk 12VDC-19VDC invertere, 70W og blir rimelig varme etter en tids bruk.  Sikkert ikke så mye bedre virkningsgrad på disse heller.  Prisen er heller ikke særlig god i forhold til en skikkelig 220V inverter, typisk 1500kr.

Tror jeg hadde satset på en som leverer 220V, den kan man bruke til andre ting også.

Stian

Takk for svar.

Jeg tror jeg da tar sjansen på en med modisfisert sinus, og gjør som Lasse Andreas sier og avtaler med butikken om bytte hvis den ikke skulle virke.(god ide :sailing:).

En dedikert 12v er sikkert bra, men en inverter kan jeg jo bruke til andre ting enn PC'en også.

Dere snakker om å "virke", men hvis det IKKE virker, hvordan arter det seg? Får jeg ikke startet PC'en? - slår den seg av ? - er det noe som kan gå i stykker o.s.v.

Har ikke så veldig mye peiling på strøm som dere skjønner  :headbang:

syvers  :cryin:

Hei

Takk igjen ANDREAS:cryin:.

Vet ikke hvor jeg fikk Lasse fra i denne sammenheng. Han har jo ingen innlegg i denne tråden. Men det ble vel en sammenblanding av de navn jeg er vant til å se oftest her på Baatplassen. Er rask titt på oversikten viser nemlig at du og Lasse tilsammen har stått for 3644 innlegg ! :sailing:

hilsen syvers  :headbang:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...