shaukaas Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Sålangt er det kun Lopolight og TriAnchor som tilfredstiller mine "krav" til tricolor/topplanterne. Hadde det ikke vært for prisen til Lopolight, ville jeg nok satset på denne pga. den tekniske utførelsen. TriAnchor ser også meget bra ut; pakken ligger til fortolling så det blir spennende å se... Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Kikket du på Optolamp? Hva syns du trekker ned ift den du har bestilt? Kyrre Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 12.April.2008 Link til dette innlegget Svart 12.April.2008 Kikket du på Optolamp? Hva syns du trekker ned ift den du har bestilt? Kyrre Størrelsen/høyden. Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 "der den best kan sees" er ok. Men prinsippet fra regel 30 (a) (i) bør nok følges; det er logisk at signalet står nærmest ankeret.Jeg bruker en lanterne heist litt opp i forstaget. Der kommer også kula om dagen. Hva slags lampe egner seg for dette formålet? Kyrre Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Da ble det en Lopolight tricolour + anchor i mastetoppen min. Dyrt, men båten må jo få en presang i ny og ne uten at man kan tenke pris hele tiden Har dessverre bare mobiltelefon-bilder. Her er lanternen montert, terminaler er loddet på ledningene og deretter skrudd fast i lanterna: Merk: trenger tre ledere: tricolour, anchor og minus. Så en god klæsj med sikaflex (i h.h.t. bruksanvisningen): Deretter kom topplokket på igjen: Sånn ble det seende ut: Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
GeirT Svart 9.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 TriAnchor ser også meget bra ut; pakken ligger til fortolling så det blir spennende å se... Kom over dette her som gjorde meg litt usikker på om TriAnchor er det rette valget for meg.. Lanternene kan lage radiostøy... Har du merket noe til dette ? Mvh Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Jawik Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Surprise. Kommer ikke akterlanternen her inn i en dødsone slik den er montert på bildet. Du har jo et 15-20 cm toppbeslag som hindrer visning av lyset. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
arkmarin Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Vær klar over at de vanlige LED lanternepærer ikke ar avhengig av riktig pluss/minus pol på holder. Innbygd elektronikk i pæra gjør at den lyser uansett hvilken pol som er pluss. Jeg har montert LED pære både i ankerlanterne og i tricolour. Lyset ble ikke så grønt/rødt som tidligere, da LED lyset er så sterkt at det kan nærmest se ut som hvitt lys når en ser rett mot pæra, men med grønt/rødt lys omkring. Jeg tror ingen vil ta feil. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
klugg Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Jeg har satt en slik i trikoloren, så da er jeg spent på om det "varme" LED-lyset lykkes å gjenskape glødelampas farger. På vannet og opp med masta i morgen. :) Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Kommer ikke akterlanternen her inn i en dødsone slik den er montert på bildet. Du har jo et 15-20 cm toppbeslag som hindrer visning av lyset. Jeg tenkte å teste dette i praksis - d.v.s. hvor nærme båten må man være før akterlanternen blir skjult. Den stikker over toppen på riggen med det ene 'avstandsstykket' som fulgte med lanterna, så den lyser rett bakover - men altså ikke så mange grader nedover. Når bruker jeg ikke lanterna i toppen av riggen hvis det er båter nærmere enn 100 meter jeg vil vise meg for - den er typisk mer brukt til lange transportstrekk i åpent farvann. Men - som sagt så ville jeg prøve hvordan det ser ut før jeg evt setter på en kloss til under lanterna. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
shaukaas Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Jeg skal gi dere en tilbakemelding når TriAnchor'en min er montert på masta - båten hentes nå i starten på Juni, så kanskje en gang i "fellesregnet" muligheten byr seg... Håper/tror ikke dette skal gi meg noen problemer... Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 (redigert) Jeg har satt en slik i trikoloren, så da er jeg spent på om det "varme" LED-lyset lykkes å gjenskape glødelampas farger. På vannet og opp med masta i morgen. :) Linken i sitatet funker ikke, men søk på LFE36 i søkefeltet til http://www.ledforever.com Etter å ha kikket på denne fra ulike posisjoner, ser den etter min vurdering helt fin ut gjennom Hella-tricoloren. Både rød og grønn ser riktig ut, i motsetning til hva man visstnok kan frykte av en vanlig, hvit LED pære. Kyrre Redigert 16.Juni.2008 av klugg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.