Jump to content

Krakklering mellom dollbord og hytte.

jorhan

Recommended Posts

Jeg har en Risør 27 AC. I overgangen mellom dollbord og hytte har det blitt en del krakelering. Det betyr da vel at vannet kan trenge inn i glassfiber og det kan da vel legge seg fuktighet bak trekket innvendig. Jeg har tatt av alt trekket innvendig da dette er gammelt og slitt. Skal byttes ut.

Men spørsmålet er hvordan man utbedrer krakkelringen utvendig. Har noen tanker på hvordan dette skal gjøres men veldig greit å få noen innspill fra andre som har gjort dette før.

Da jeg tok av trekket innvendig så var det fuktighet enkelte steder hvor det igjen var krakkelering utvendig. Så det virker som om det har en sammenheng.

Min største bekymring er å få en farge som er lik den som er der.

Risør 27 produseres ikke lenger og noe fargekode har jeg ikke. Men fargene har kanskje vært standard i mange år?

Båten min er 30 år gammel. :seeya:

Pusse og pirke vekk det som er av løse partier og flak, sparkle med f.eks. "Watertite 2-komponent epoxysparkel uten løsningsmidler. For sparkling av de fleste materialer over og under vannlinjen" fra international yachtpaint. Gjorde selv en god del slikt i fjor på min båt. Ble veldig bra! :flag:

Hvilken farge har man å velge imellom på det produktet du anbefaler?

Fant ikke noe info om det var forskjellige farger. :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...