jorhan Startet 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2008 Jeg har en Risør 27 AC. I overgangen mellom dollbord og hytte har det blitt en del krakelering. Det betyr da vel at vannet kan trenge inn i glassfiber og det kan da vel legge seg fuktighet bak trekket innvendig. Jeg har tatt av alt trekket innvendig da dette er gammelt og slitt. Skal byttes ut. Men spørsmålet er hvordan man utbedrer krakkelringen utvendig. Har noen tanker på hvordan dette skal gjøres men veldig greit å få noen innspill fra andre som har gjort dette før. Da jeg tok av trekket innvendig så var det fuktighet enkelte steder hvor det igjen var krakkelering utvendig. Så det virker som om det har en sammenheng. Min største bekymring er å få en farge som er lik den som er der. Risør 27 produseres ikke lenger og noe fargekode har jeg ikke. Men fargene har kanskje vært standard i mange år? Båten min er 30 år gammel. Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Pusse og pirke vekk det som er av løse partier og flak, sparkle med f.eks. "Watertite 2-komponent epoxysparkel uten løsningsmidler. For sparkling av de fleste materialer over og under vannlinjen" fra international yachtpaint. Gjorde selv en god del slikt i fjor på min båt. Ble veldig bra! Sitér dette innlegget Link to post
jorhan Svart 20.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Pusse og pirke vekk det som er av løse partier og flak, sparkle med f.eks. "Watertite 2-komponent epoxysparkel uten løsningsmidler. For sparkling av de fleste materialer over og under vannlinjen" fra international yachtpaint. Gjorde selv en god del slikt i fjor på min båt. Ble veldig bra! Hvilken farge har man å velge imellom på det produktet du anbefaler? Fant ikke noe info om det var forskjellige farger. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Du får disse i flere farger, men vanskelig å treffe 100%. Hvitt er i tre varianter så du kommer sikkert ganske nære. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 www.seasea.no har gelcoat sparkel i de fleste farger. Jeg fant sparkel der med fargekoden til min Windy i fra 89. Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 22.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2008 Hvilken farge har man å velge imellom på det produktet du anbefaler? Fant ikke noe info om det var forskjellige farger. Jeg kjøpte standardversjonen. Fargen er lys turkis mener jeg å huske, men jeg lakkerte om hele båten så fargen var igrunn ikke så viktig Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2008 Er nok sikkert litt av en jobb å få rettet opp dette. Gelcoat gulner så proffene blander fargen selv til den passer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.