baatsman Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) Jeg kjøpte den ferdig hos Leere i Fredrikstad. Fikk et kjempetilbud i høst. Kjøpte den med følgende utstyr 9.9 hk 4-takt(nå 15 hk) styrekonsoll el. start batteri Totalpakkepris 33000,- (Det var 2 båter igjen). På Gtb messen sto den utstilt til kr 55000,- SEK. Uten el start. Naboen i havnen synes den var fin og kjøpte lik. Han hadde en 2005 mod 9,9 Yamaha som han monterte på. Fordel 2- takt: Vekt Fordel 4-takt: Lydløs Jeg forsøkte å få tak i 2-takt, men det var utsolgt. Erling Sande er imp både av motor og båt. Hadde kjempekampanjer på motor i høst. Jeg bestilte i utgangspunktet ikke el. start, men det var det som var lagervare. Vi vurderte også Grand/Arimar men disse ble uforholdsmessig mye dyrere. Hadde ifjor både en AL320 med 9.9 hk og en 2,85 gummibåt(ny ifjor) samt en 2007 mod 3.10 som ble stjålet. Ut i fra disse erfaringene er vi godt fornøyd med båten. Tørr og fin. Eneste er at jeg tror propellen har for liten stigning. Redigert 10.Juni.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Hvilket styrekonsoll brukte du til Suzumaren, er bunnen flat i denne eller lik 270? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 (redigert) Kjøpte komplett pakke. Orginal styrekonsoll. Mener bunnen er flat, med et lite oppbevaringsrom foran styrekonsoll. Jockey-konsoll. Mener tilegget var 6000,- for styrekonsoll. Redigert 10.Juni.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Leading Edge Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Da er MX310 bestillt. Fikk den for 12.000,- fra Mandal Maritim. Vekt er 58kg uten styrekonsoll. Da vekten er det viktigste for meg dropper jeg konsollen. Fikk tak i en av de siste tilgjengelige 2T 9,9 fra Yamaha tidlig på året i fjor. Den har samlet støv siden den tid men er nå omgjort til 15Hk og veier kun 36 kg. Det skulle gi meg en samlet tonnasje på 94kg som forhåpentligvis kan brukes i Davit'er om jeg skulle få somlet meg til det etterhvert. Hører mye skryt av Suzumaren. Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Leading Edge Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Hvilket styrekonsoll brukte du til Suzumaren, er bunnen flat i denne eller lik 270? Ja bunnen er flat i MX (+ stuerom forran) fordi den har dobbelt skrog. DS har enkelt skrog og følgelig ikke flatt. MX310 veier 58kg mens DS310 veier 52kg MX har innvendige løfteøyer tror DS også har det. Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
baatsman Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Grattis Leading eagle. Det er også greit med større plass ombord. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Noen som har bilder av denne RIB'en ovenfra? Jeg må se om det er nok plass til "kjærring og bikkje og sånt" Sitér dette innlegget Link to post
LarsL Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Ja grattis med ny rib!! Blir morro å se hvordan den ser ut. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Hei, Jeg kjøpte en ny Suzumar DS310 for noen uker siden. Gode egenskaper synes jeg. Jeg valgte DS uten dobbel bunn da den er lettere og har mye bedre plass innvendig. Ellers er det andre RIBer i denne størrelsen som har veldig lave pontonger som jeg ville tro gjør den litt hard i sjøen. Suzumaren har pontongene godt over sjøen i fart. Dog skal det sies at den kan bli vinglete hvis farten er for høy. Jeg har en 9,9(15) 2T Johnson. Hilsen Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Leading Edge Svart 13.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2009 Har nå fått testet båten og må si meg meget fornøyd så langt. Virker som meget god kvalitet til en relativt rimelig kostnad. Holder på å innkjøre motor men har prøvd i hele fartsregisteret og det ser veldig bra ut. Tørr og stiv men går mykt i sjøen. Eneste jeg kunne ønske meg annerledes var litt lengre pontonger bak slik at ikke motoren kan ta borti "storbåten" om den kommer inntil med bakenden først. Kan anbefale Mandal Maritime. Hyggelig og hjelpsom betjening. Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Bitteliten Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Jeg pratet med en kar p Hankø i helga som har en Suzumar 310. Han syntes at jolla var ustø i lav fart. Noen med tilsvarende erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 (redigert) Jeg pratet med en kar p Hankø i helga som har en Suzumar 310. Han syntes at jolla var ustø i lav fart. Noen med tilsvarende erfaringer? Er du sikker på att du mener Suzumar MX-serien. De har en RIB til. MX-serien har store potonger og synes den virker veldig stabil. Mne jeg har ingen erfaringer med små RIB båter ellers. MX serien har dobbel bunn Redigert 14.Juni.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Leading Edge Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Kan ikke skjønne at det skal gjelde MX. Var en her tidligere som nevnte noe lignende for DS (enkelt skrog). Synes MX'en virker stiv og stabil i hele fartsregisteret. Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Bitteliten Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Jeg så jolla sjøl - det var en helt vanlig Suzumar - syntes jeg da Den styrekonsollen - hva inneholder den av tekniske saker? lurer på om det er overkommelig å montere motor, kontrollboks og styringa selv. Motoren må jeg også bygge om til "fjernstyring" Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 Styrekonsollen innholder ingenting. Rom under sete, hvor enkelte har tank. Vi har batteri der. Naboen i havnen har naboen Yamaha motor og montert den selv med gir/gass spak. Med 9,9 Yamaha,ikke vmax, gjorde den 23.6 knop med GPS idag. Om den er justert opp vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 så det jeg må ha er RIB med konsoll ratt styrewire kontrollboks gasswire ombyggingssett til motoren for fjernstyring ? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 RIB en selges løst. Styrekonsollen er inkl ratt og waier(så vidt jeg vet) Gass/gear wire kjøpes løst samt kontrollboks og ombyggningsett for motor. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 (redigert) Noen som har kjennskap til Zodiac projet 350 rib? Ligger en på Finn til salgs nå. Er dte to takt eller 4 takts motor? kvalitet og kjøreegenskaper er også interessant. Redigert 15.Juni.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båtgladfamilie Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hei! Til de som etterlyste ny importør av Arimar riber; det er Tomrica som er ny forhandler. Her får du god service av ekte båtmann Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 18.September.2009 Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 jeg har en AB Inflatables Lammina 9.5 AL aluminiums-rib. suveren slitestyrke med Hypalon oversized pontonger,lav vekt (43kg) og vanvittig sjødyktig dypt v-skrog (sleper helt suverent for de som bryr seg om det) slipper å bekymre meg for skader på skroget når jeg skal i land med bikkja min var originalt åpen med tofte,men de har styrekonsoller fom modellen over med 9.9 Yamaha veier ekvipasjen ca 83kg uten konsoll anbefales imo mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.