Bajaz Startet 1.Desember.2002 Link til dette innlegget Startet 1.Desember.2002 Leste akkurat på Bm`s sider : Hjelp meg å ta vare på nettstedet! Jeg vet det er enkelte brodne karer som helst så en " konkurrent" død og begravet, og enkelte forsøk i ny og ne registreres. Det er laget en flott diskusjonsbase på privat initiativ annet steds, men den undergraver det totale innholdet og trafikken på disse sidene. Jeg håper at de som også frekventerer det andre stedet fortsatt leser oss og bruker våre innholdsike baser, enten det nå gjelder havneguide, Båt & Utstyr og artikkeldatabasen. Jeg ber om fred og forsoning på vegne av det genuint interesserte båtfolket. Virker som Due prøver å roe ned mye av det useriøse våset som det har blitt så mye av på BM`s sider i det siste ! Se forøvrig hele innlegget her : http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...1256C8100079465 Sitér dette innlegget Mvh. Bajaz Bella 621 Mercury Optimax 150 Link to post
Sebaldus Svart 1.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2002 Virker som om de merker konkuransen nå. De har allerede fjernet pop-up reklamen og jeg tror de overveier å innføre registrering for å få bukt med fjortisene. Håper folk fortsetter å henge her selv om den andre siden blir bedre. Nå har vi en topp side med bra funksjonalitet og uten reklame og ikke minst gratis annonser! Ellers sitter jeg og lurer på om folket er i gang med å slave for admiralen når det gjelder juleforberedelser. Det var jammen ikke mye liv her denne helgen selv om det er kommet noen nye medlemmer! Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 2.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2002 Ærlig talt er jeg glad jeg ikke er i Dues bukser om dagen :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Lever forumet på batmagasinet.no, lenger? Får bare en feilmelding når jeg går inn der. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Bare feilmelding herfra også. Lenge siden jeg sluttet å gidde å gå inn på det forumet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Forumet er oppe det om dere klikker på riktig link men hva Due sa fant jeg ikke Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Free Lillehammer Svart 9.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Dues ledere har sin styrke i at han ofte stiller spørsmål ved vedtatte (offentlige) sannheter når det gjelder båtliv og forholdene på sjøen. Personlig synes jeg likevel en rekke av lederne fremstår som forholdsvis reaksjonære der den underliggende tonen synes å være at båtfolk må ta ansvar, men ingen offentlige regler skal likevel korrigere uønsket atferd dersom båtfolket ikke tar ansvar. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 9.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Hvilke offentlige regler savner du Fargo? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 9.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Synes vi har for mange offentlige regler jeg Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
avmønstret5 Svart 9.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Bedritenet Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Det kan være noe vanskelig å forstå hva Fargo prøver å komme frem til men han kan sikkert forklare hva han mente i siste post Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Free Lillehammer Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Ser eksempelvis ingen grunn til at det ikke skal være krav til bruk av sikringsutstyr/flyteplagg på sjøen eller krav til dokumentert kompetanse for føring av fartøy. Den operative utformingen av reglene overlater jeg til andre... Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Vi har da regler for dette. Hva ønsker du endret på disse? Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Vi har da regler for dette. Hva ønsker du endret på disse? Mener du virkelig det? Pr nå skal flyteplagg være ombord (ikke på kroppen) og kompetansedokumentasjon gjelder bare en begrenset gruppe. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Mener du virkelig det? Ja. Flyteplagg er det allerede krav om, voksne folk med omløp i hodet bruker vest når det er påkrevd. Og lesetest er innført uten at jeg ser det som noe saliggjørende. Risikoen for vanlig oppegående folk på sjøen, også for såkalte folk i båt, er svært liten. Hovedoppgaven er å få kontroll over menn på 40-50 som har fått seg noen ankerdrammer for mye, de er overrepresentert i drukningsstatistikkene. Jeg mener håndheving av eksisterende regler kommer lenge før vi skal dytte ytterligere unødvendige regler ned over hodene på folk. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Regler er ikke løsningen på noe problem så sant ikke de blir håndhevt & fulgt opp i alle ledd. De siste tiårs regjeringer har pøst på med påbud og forbud både til lands og vanns, men ingen oppfølging i ettertid. Så snart loven er vedtatt er problemet løst og regjeringen synest de har gjort en knakende god jobb siden de har ordnet "problemet" Når ethvert tenkelig problem eller situvasjon skal reguleres gjennom ( tomme) papir paragrafer viskes all respekt for loven ut. Folk blir hverdagskriminelle og gir blaffen. Kanske på tide at de begynner og gi ut en liten bok ( eller pamflett) om hva som er lov & tillatt i stedet for den store om alt som er forbudt eller påbudt. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 voksne folk med omløp i hodet bruker vest når det er påkrevd. Da har du muligens for store forventninger til folks omløp i hodet... Ellers forholder det seg vel strengt tatt slik at det ikke er faren for å bli tatt som motiverer folk til å overholde regler. Dersom så var tilfelle, ville nok samfunnet vært preget av mer massive lovbrudd hver dag. Jeg kan ikke, etter å ha tenkt meg om, komme på å ha forbrudt meg mot noen lov så langt tilbake som jeg kan huske (min datter gjorde meg oppmerksom på at jeg kjørte mot envegskjøring på torsdag, men det var altså av sløvhet og ikke av manglende frykt for å bli tatt). Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Overasker meg at Due tar i bruk slike uttalelser . Igjen! Dette er retorikk som ble avleggs for mange år siden. Var sjøl meget aktiv i BM-forumet, men forlot det etter at det begynte å gå over alle støvvelskaft hva skikane og tullprat angikk. Mange oppfordret den gang (2000-2002) BM til å innføre pålogging og moderator, men dette ble kontant avslått. Resultatet ble at dette forum ble opprettet og blomstrer. Og takk for det! Oppfatter Due's siste utspill som missunnelse, noe han kunne ha spart seg! For ordens skyld, har vært fast abbonent av BåtMagasinet siden første utgave kom. Og vil fortsette med det! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SiA Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Marwin: Sjekk dato på første innlegg! Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 (redigert) Måtte ta en tur inn på BM's forum for første gang på noen år. Der var det mye liv gitt Ett innlegg i dag kl.04.28 til nå 0 svar. Forrige innlegg var den 09.Dec i en streng som er merket HOT. (62 svar siden 1.mai 2010) ja da går det hot BM's Forum: Vil i fred Redigert 14.Desember.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Free Lillehammer Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Ikke mye liv på debattforumet til Seilas heller. Ryddige innlegg, men svært få. Ikke mye dynamisk. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Litt leit å se folk le av andre forums dårlige oppslutning. Båtmagasinets forum har vært bra, med den beste motormannen jeg har møtt siden jeg kom på nett. Desverre mønstret han av der, og de gode debattene ebbet ut. Er man kritisk, så er det endel kvalitetsbrister her og, med svar som godt kan villede bruker.. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 At Bm ikke har kjørt særlig kvalitets sikring vedrørende forum siden 2000 er kanskje ingen nyhet. En må også ta hensyn til alder i den tekniske verdenen. De har åpenbart ikke fokusert særlig på forum, så kan en også stille spørsmålet om Båtmagsinet ser behov for forum for å tjene penger ? Svaret er åpenbart for de fleste oppegående, neppe En kunne sågar stille samme rammespørsmål til eiere av BP. Er forum en gullgruve, svaret blir nok, neppe Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Marwin Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Marwin: Sjekk dato på første innlegg! Hilsen Sindre Sorry.Men like aktuellt allikevel. Viser bare at Bp ruler :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
CB. Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 (redigert) Personlig synes jeg lite om en tråd som går på båtmagasinets sjefs redaktør uten at vedkommende har blitt forelagt og fått muligheten til å gripe inn. Her må moderator følge spillereglene i henhold til regleverket etter mitt syn. Redigert 16.Desember.2012 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.