Jump to content

Sagt av herr Due !

Bajaz

Recommended Posts

Leste akkurat på Bm`s sider :

Hjelp meg å ta vare på nettstedet! Jeg vet det er enkelte brodne karer som helst så en " konkurrent" død og begravet, og enkelte forsøk i ny og ne registreres.

Det er laget en flott diskusjonsbase på privat initiativ annet steds, men den undergraver det totale innholdet og trafikken på disse sidene. Jeg håper at de som også frekventerer det andre stedet fortsatt leser oss og bruker våre innholdsike baser, enten det nå gjelder havneguide, Båt & Utstyr og artikkeldatabasen. Jeg ber om fred og forsoning på vegne av det genuint interesserte båtfolket.

Virker som Due prøver å roe ned mye av det useriøse våset som det har blitt så mye av på BM`s sider i det siste !

Se forøvrig hele innlegget her :

http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...1256C8100079465

Mvh. Bajaz

Bella 621

Mercury Optimax 150

Virker som om de merker konkuransen nå.  De har allerede fjernet pop-up reklamen og jeg tror de overveier å innføre registrering for å få bukt med fjortisene.

Håper folk fortsetter å henge her selv om den andre siden blir bedre. Nå har vi en topp side med bra funksjonalitet og uten reklame og ikke minst gratis annonser!

Ellers sitter jeg og lurer på om folket er i gang med å slave for admiralen når det gjelder juleforberedelser. Det var jammen ikke mye liv her denne helgen selv om det er kommet noen nye medlemmer!  :cheers:

• 10 år senere...

Dues ledere har sin styrke i at han ofte stiller spørsmål ved vedtatte (offentlige) sannheter når det gjelder båtliv og forholdene på sjøen.

Personlig synes jeg likevel en rekke av lederne fremstår som forholdsvis reaksjonære der den underliggende tonen synes å være at båtfolk må ta ansvar, men ingen offentlige regler skal likevel korrigere uønsket atferd dersom båtfolket ikke tar ansvar.

Mener du virkelig det?

Ja.

Flyteplagg er det allerede krav om, voksne folk med omløp i hodet bruker vest når det er påkrevd. Og lesetest er innført uten at jeg ser det som noe saliggjørende. Risikoen for vanlig oppegående folk på sjøen, også for såkalte folk i båt, er svært liten. Hovedoppgaven er å få kontroll over menn på 40-50 som har fått seg noen ankerdrammer for mye, de er overrepresentert i drukningsstatistikkene.

Jeg mener håndheving av eksisterende regler kommer lenge før vi skal dytte ytterligere unødvendige regler ned over hodene på folk.

Regler er ikke løsningen på noe problem så sant ikke de blir håndhevt & fulgt opp i alle ledd. De siste tiårs regjeringer har pøst på med påbud og forbud både til lands og vanns, men ingen oppfølging i ettertid. Så snart loven er vedtatt er problemet løst og regjeringen synest de har gjort en knakende god jobb siden de har ordnet "problemet"

Når ethvert tenkelig problem eller situvasjon skal reguleres gjennom ( tomme) papir paragrafer viskes all respekt for loven ut. Folk blir hverdagskriminelle og gir blaffen.

Kanske på tide at de begynner og gi ut en liten bok ( eller pamflett) om hva som er lov & tillatt i stedet for den store om alt som er forbudt eller påbudt.

voksne folk med omløp i hodet bruker vest når det er påkrevd.

Da har du muligens for store forventninger til folks omløp i hodet...

Ellers forholder det seg vel strengt tatt slik at det ikke er faren for å bli tatt som motiverer folk til å overholde regler. Dersom så var tilfelle, ville nok samfunnet vært preget av mer massive lovbrudd hver dag. Jeg kan ikke, etter å ha tenkt meg om, komme på å ha forbrudt meg mot noen lov så langt tilbake som jeg kan huske (min datter gjorde meg oppmerksom på at jeg kjørte mot envegskjøring på torsdag, men det var altså av sløvhet og ikke av manglende frykt for å bli tatt).

Overasker meg at Due tar i bruk slike uttalelser . Igjen!

Dette er retorikk som ble avleggs for mange år siden.

Var sjøl meget aktiv i BM-forumet, men forlot det etter at det begynte å gå over alle støvvelskaft hva skikane og tullprat angikk.

Mange oppfordret den gang (2000-2002) BM til å innføre pålogging og moderator, men dette ble kontant avslått. Resultatet ble at dette forum ble opprettet og blomstrer. Og takk for det!

Oppfatter Due's siste utspill som missunnelse, noe han kunne ha spart seg!

For ordens skyld, har vært fast abbonent av BåtMagasinet siden første utgave kom. Og vil fortsette med det!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Måtte ta en tur inn på BM's forum for første gang på noen år.

Der var det mye liv gitt :lol:

Ett innlegg i dag kl.04.28 til nå 0 svar.

Forrige innlegg var den 09.Dec i en streng som er merket HOT. (62 svar siden 1.mai 2010) ja da går det hot

BM's Forum: Vil i fred :pray::giggle:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

At Bm ikke har kjørt særlig kvalitets sikring vedrørende forum siden 2000 er kanskje ingen nyhet. En må også ta hensyn til alder i den tekniske verdenen. De har åpenbart ikke fokusert særlig på forum, så kan en også stille spørsmålet om Båtmagsinet ser behov for forum for å tjene penger ? Svaret er åpenbart for de fleste oppegående, neppe :wink:

En kunne sågar stille samme rammespørsmål til eiere av BP. Er forum en gullgruve, svaret blir nok, neppe :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...