MVH Startet 5.Mars.2003 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2003 Er det noen som kan fortelle meg om det finnes et firma (helst i Stavanger/Sandnes området) som kan lage en aluminiums skyve dør til båten min. Den originale er i plexiglass, men tidens tann har gjort sitt med den. Den er utett og tung å skyve. Takker for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 5.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2003 Tror helt sikkert at Ryfylke Aluminium på Forus kan hjelpe deg. Har flere ganger fått hjelp der. http://www.ryfylke-aluminium.no/ Mvh. Espen Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Er det noen her ute, som kan gi meg tips om hvordan jeg for skyvedøra (på båten) til å være blank igjen? Den er i eloksert aluminium, men har ikke sett puss på xx år. Den er matt hvir/grå skjoldete og ikke pen. Hva pusser eller renser jeg med? m.v.h. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Keiko Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Hei Det finnes rens/polering for aluminiums rigger (seil båt).. Har testet det en gang, men utgangspungtet mitt var nok ikke så ille som døra di. Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 3.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2004 Jeg har god erfaring med bruk av fosforsyre(Metal Bright) til å få aluminiumsdørk til å skinne igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Mark2 Svart 20.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2004 Er det noen her ute, som kan gi meg tips om hvordan jeg for skyvedøra (på båten) til å være blank igjen? Den er i eloksert aluminium, men har ikke sett puss på xx år. Den er matt hvir/grå skjoldete og ikke pen. Hva pusser eller renser jeg med? m.v.h. Faxen Bruk pingo kraftvask av GRØNN type.... Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 21.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2004 Er det noen her ute, som kan gi meg tips om hvordan jeg for skyvedøra (på båten) til å være blank igjen? Den er i eloksert aluminium, men har ikke sett puss på xx år. Den er matt hvir/grå skjoldete og ikke pen. Hva pusser eller renser jeg med? Har du mulighet til å legge ut bilder som viser dette du beskriver i detalj? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 21.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2004 Du kan godt kjøpe ett spesial middel som brukes på mast men vanlig parafin olje er i prinsipp samme sak, og koster en brøk del. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 21.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2004 Instrumentpanelet mitt er i "vanlig" aluminium. Dette var ikke noe særlig fint, og jeg brukte autosol krompolish med et forbausende resultat. Vet ikke hvordan dette vil virke på elokseringen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.