catano Startet 23.Mars.2008 Del på Facebook Startet 23.Mars.2008 Hei. Dersom man monterer 2 EBERSPACHER DEFROSTER 12 VDC/2 KW på samme varmtvansslange og bruker en sirkulasjonspumpe til å fa best sirkulasjon i vannet. Blir det da slik at den første varmeren tar all varmen fra vannet og den siste ikke kommer til å varme i det heletatt ? mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Frøken Fryd Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Ofte står det en 10kw i sløyfen så to på 2kw etterhverandre skulle gå greit det ja. En bruker viftehastigheten til å regulere hvor mye varme en henter fra defrosteren. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Nei, disse apparatene tar ut for lite varme til at det blir vesentlig temperaturforskjell. Sansynligvis klarer du deg greit uten ekstra sirkulasjonspumpe. Jeg har et sentralvarmeanlegg som inkluderer 4 defrostere, 5 radiatorer pluss varmtvannsbereder. Min yanmarmotor på 56hk driver vannet gjennom alt dette uten hjelp av ekstra sirkulasjonspumpe. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
catano Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Hei. Legger til at båten er 42f og vannsløyfen da blir på ca 10-12m. Er litt i tvil på om jeg skal sette inn 2 som beskrevet eller 1 på 10kw og legge opp luftslanger til de aktuelle kabinene som jeg ønsket å varme opp.? mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Sun Flyer Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Du får bedre varmefordeling med de innfellbare viftene, og det er lettere å trekke kjølevannslanger enn de tykke luftslangene. Min båt er også 12 meter lang. Skal du kun bruke det som defroster ved motorgange, eller skal du ha et komplett varmesystem med diesel-vannvarmer? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
catano Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Hei. komplett varmesystem med diesel-vannvarmer er jo kjekkest og ønskeligt, men pga kr får det vente. Jeg ser også fordelen med flere separate varmere hvor det er enkeldt å montere selve varmeelementet og slippe store luftslanger Jeg har forhørt meg på pris på diesel forvarmer til bil fra høgger, der får jeg en slik varmer for 1500 kr på 4,5 kw +++ en må kjøpe diverrse deler som trengst. Disse varmerene er komplette med en liten sirkulasjonspumpe og en kan bruke vanlig av og på bryter. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Sun Flyer Svart 23.Mars.2008 Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 Ok, I så fall får du jo tenke på det totale strømforbruket, og også her er de innfellbare viftene overlegne. Hvilke hoggere (I Bergen)går du til for å finne disse varmerne? Sikkert samme som vi bruker i båt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
catano Svart 23.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2008 (redigert) Hei. vw, audi, sabb, opel peugot,alle disse bruker en slik varmer, disse er til benzin eller diesel http://www.bruktbildeler.com/ Redigert 23.Mars.2008 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.