to-vid Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 Bygget meg selv en PC med 12VDC strømforsyning før sesongen. Har tidligere sett på Carputer, men det virket ganske dødt der nå. Lette derfor litt rund og kom over CarTFT. Maskin og monitor kom på ca 6.000,-. Maskinen har fungert problemfritt hele sesongen. Den er såpass liten at jeg har plassert selve maskinen inne i sikringsskapet og benytter bare en trådløs rulleball for å navigere i kartprogrammet. Monitoren er på 8" og har også touch funksjon. Den er selvfølgelig ikke optimal i sollys når en sammenligner med nyere kartplottere som har "sun readable" skjermer, men den har vært mer enn god nok. Har ikke plass til noen større skjerm enn denne. Hadde det vært bedre plass hadde det nok blitt en 17" standardskjerm. Har et mini trådløs tastatur og en trådløs rulleball som har fungert utmerket. Maskinene ble kjøpt i deler og består av kabinett beregnet for bil, hovedkort med prosessor, 12VDC strømforsyning + harddisk, ram , DVD spiller og diverse braketter og kabler. Det kan være litt vanskelig å få oversikten over hvilke komponenter som må være med fra CarTFT, men de har en guide for å sette sammen ett system og også komplette enheter. Da bør en være sikret at en får bestillt alle deler. Delene ble bestillt en onsdag, og allerede samme fredagen hadde jeg varene på døra. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 31.August.2008 Del på Facebook Svart 31.August.2008 (redigert) En kollega hadde med seg en sånn EEE PC på jobben her om dagen..... Veldig snerten og liten den da, og helt solid state med SD kort (mest brukt som kamera minnebrikker) som disker. Han nevnte at det kommer en med innebygget 3G nå - den har allerede innebygget Wi-Fi. Begynner å tenke på om båt PC'en (en vanlig laptop med 12V supply) skal pensjoneres snart.. Redigert 31.August.2008 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.