Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Ja min er også. 1998 modell. Motornr. 0L098259 for å være helt eksakt. 

Det var noen endringer på motoren like før mitt nummer, samt i 1999.

Min er fortsatt demontert etter havari, så det blir vel en stund til jeg kan vurdere omprogrammering.

 

Motoren heter MD706LI i VM-systemet, som du bl.a. vil se på ECU'en.

Litt ut på 2000-tallet ble ECU endret og motoren heter da MD706LB.

Den fikk da samme turbo og ellers teknisk identisk med 270, 300 og 320 hk utgavene, så den er jo mere tuningsvennlig.

Så det er jo greit å vite i forbindelse med omprogrammering, men de som driver med slikt vet det nok allerede.

 

Du skal jo helst oppnå 3800 rpm med normal last/tankbeholdning og midt i båtsesongen. 

Så kanskje du ikke nødvendigvis trenger større propellstigning, bare bytte til moderne 4+3 blad som er mere effektive.

Den økte effekten og momentet er jo ikke all verden. X-drevet tåler det iallefall fint.

 

Propeller til doble Bravo3 drev koster jo en smule, men det er som regel greit å få solgt de gamle på finn eller fb. 

Det er jo stadig Bravo 3 propellsett til salgs på finn, men ikke så ofte doble propellsett.

 

Mercury/Mercruiser har minst 4 forskjellige propelldesign opp igjennom tidene til Bravo 3.

Først de opprinnelige 3+3 blad fra 1993 til ca 2005, så kom 4+3 blad.

De het vel XR først og var høyglanspolerte, men kom også i vanlig "børstet" stål.

Så kom det en litt oppgradert 4+3 propelldesign før til slutt Bravo 3 Diesel 4+3 propelldesign kom for noen få år siden.

Ellers har Solas Bravo 3 4+3 propellsett, og Hill Marine har bl.al 4+4 blad.

 

vmmd700.jpg

Teerex

Teerex

Ja min er også. 1998 modell. Motornr. 0L098259 for å være helt eksakt. 

Det var noen endringer på motoren like før mitt nummer, samt i 1999.

Min er fortsatt demontert etter havari, så det blir vel en stund til jeg kan vurdere omprogrammering.

 

Motoren heter MD706LI i VM-systemet, som du bl.a. vil se på ECU'en.

Litt ut på 2000-tallet ble ECU endret og motoren heter da MD706LB.

Den fikk da samme turbo og ellers teknisk identisk med 270, 300 og 320 hk utgavene, så den er jo mere tuningsvennlig.

Så det er jo greit å vite i forbindelse med omprogrammering, men de som driver med slikt vet det nok allerede.

 

Du skal jo helst oppnå 3800 rpm med normal last/tankbeholdning og midt i båtsesongen. 

Så kanskje du ikke nødvendigvis trenger større propellstigning, bare bytte til moderne 4+3 blad som er mere effektive.

Den økte effekten og momentet er jo ikke all verden. X-drevet tåler det iallefall fint.

 

Propeller til doble Bravo3 drev koster jo en smule, men det er som regel greit å få solgt de gamle på finn eller fb. 

Det er jo stadig Bravo 3 propellsett til salgs på finn, men ikke så ofte doble propellsett.

 

Mercury/Mercruiser har minst 4 forskjellige propelldesign opp igjennom tidene til Bravo 3.

Først de opprinnelige 3+3 blad fra 1993 til ca 2005, så kom 4+3 blad for en del år siden.

De het vel XR først og var høyglanspolerte, men kom også i vanlig "børstet" stål.

Så kom det en litt oppgradert 4+3 propelldesign før til slutt Bravo 3 Diesel 4+3 propelldesign kom for noen få år siden.

Ellers har Solas Bravo 3 4+3 propellsett, og Hill Marine har bl.al 4+4 blad.

 

vmmd700.jpg

Teerex

Teerex

Ja min er også. 1998 modell. Motornr. 0L098259 for å være helt eksakt. 

Det var noen endringer på motoren like før mitt nummer, samt i 1999.

Min er fortsatt demontert etter havari, så det blir vel en stund til jeg kan vurdere omprogrammering.

 

Motoren heter MD706LI i VM-systemet, som du bl.a. vil se på ECU'en.

Litt ut på 2000-tallet ble ECU endret og motoren heter da MD706LB.

Den fikk da samme turbo og ellers teknisk identisk med 270, 300 og 320 hk utgavene, så den er jo mere tuningsvennlig.

Så det er jo greit å vite i forbindelse med omprogrammering, men de som driver med slikt vet det nok allerede.

 

Du skal jo helst oppnå 3800 rpm med normal last/tankbeholdning og midt i båtsesongen. 

Så kanskje du ikke nødvendigvis trenger større propellstigning, bare bytte til moderne 4+3 blad som er mere effektive.

Den økte effekten og momentet er jo ikke all verden. X-drevet tåler det iallefall fint.

 

Propeller til doble Bravo3 drev koster jo en smule, men det er som regel greit å få solgt de gamle på finn eller fb. 

Det er jo stadig Bravo 3 propellsett til salgs på finn, men ikke så ofte doble propellsett.

 

Mercury/Mercruiser har minst 4 forskjellige propelldesign opp igjennom tidene til Bravo 3.

Først de opprinnelige 3+3 blad fra 1993 til ca 2005, så kom 4+3 blad for en del år siden.

De het vel XR først og var høyglanspolerte, men kom også i vanlig "børstet" stål.

Så kom det en litt oppgradert 4+3 propelldesign før til slutt Bravo 3 Diesel 4+3 propelldesign kom for noen få år siden.

Ellers har Solas Bravo 3 4+3 propellsett, og Hill Marine har bl.al 4+4 blad.

vmmd700.jpg

Teerex

Teerex

Ja min er også. 1998 modell. Motornr. 0L098259 for å være helt eksakt. 

Det var noen endringer på motoren like før mitt nummer, samt i 1999.

Min er fortsatt demontert etter havari, så det blir vel en stund til jeg kan vurdere omprogrammering.

 

Motoren heter MD706LI i VM-systemet, som du bl.a. vil se på ECU'en.

Litt ut på 2000-tallet ble ECU endret og motoren heter da MD706LB.

Så det er jo greit å vite i forbindelse med omprogrammering, men de som driver med slikt vet det nok allerede.

 

Du skal jo helst oppnå 3800 rpm med normal last/tankbeholdning og midt i båtsesongen. 

Så kanskje du ikke nødvendigvis trenger større propellstigning, bare bytte til moderne 4+3 blad som er mere effektive.

Den økte effekten og momentet er jo ikke all verden. X-drevet tåler det iallefall fint.

 

Propeller til doble Bravo3 drev koster jo en smule, men det er som regel greit å få solgt de gamle på finn eller fb. 

Det er jo stadig Bravo 3 propellsett til salgs på finn, men ikke så ofte doble propellsett.

 

Mercury/Mercruiser har minst 4 forskjellige propelldesign opp igjennom tidene til Bravo 3.

Først de opprinnelige 3+3 blad fra 1993 til ca 2005, så kom 4+3 blad for en del år siden.

De het vel XR først og var høyglanspolerte, men kom også i vanlig "børstet" stål.

Så kom det en litt oppgradert 4+3 propelldesign før til slutt Bravo 3 Diesel 4+3 propelldesign kom for noen få år siden.

Ellers har Solas Bravo 3 4+3 propellsett, og Hill Marine har bl.al 4+4 blad.

vmmd700.jpg

Teerex

Teerex

Ja min er også. 1998 modell. Motornr. 0L098259 for å være helt eksakt. 

Det var noen endringer på motoren like før mitt nummer, samt i 1999.

Min er fortsatt demontert etter havari, så det blir vel en stund til jeg kan vurdere omprogrammering.

 

Motoren heter MD706LI i VM-systemet, som du bl.a. vil se på ECU'en.

Litt ut på 2000-tallet ble ECU endret og motoren heter da MD706LB.

Så det er jo greit å vite i forbindelse med omprogrammering, men de som driver med slikt vet det nok allerede.

 

Du skal jo helst oppnå 3800 rpm med normal last/tankbeholdning og midt i båtsesongen. 

Så kanskje du ikke nødvendigvis trenger større propellstigning, bare bytte til moderne 4+3 blad som er mere effektive.

Den økte effekten og momentet er jo ikke all verden. X-drevet tåler det iallefall fint.

 

Propeller til doble Bravo3 drev koster jo en smule, men det er som regel greit å få solgt de gamle på finn eller fb. 

Det er jo stadig Bravo 3 propellsett til salgs på finn, men ikke så ofte doble propellsett.

 

Mercury/Mercruiser har minst 4 forskjellige propelldesign opp igjennom tidene til Bravo 3.

Først de opprinnelige 3+3 blad fra 1993 til ca 2005, så kom 4+3 blad for en del år siden.

De het vel XR først og var høyglanspolerte, men kom også i vanlig "børstet" stål.

Så kom det en litt oppgradert 4+3 propelldesign før til slutt Bravo 3 Diesel 4+3 propelldesign kom for noen få år siden.

Ellers har Solas Bravo 3 4+3 propellsett, og Hill Marine har bl.al 4+4 blad.

Teerex

Teerex

Ja min er også. 1998 modell. Motornr. 0L098259 for å være helt eksakt. 

Det var noen endringer på motoren like før mitt nummer, samt i 1999.

Min er fortsatt demontert etter havari, så det blir vel en stund til jeg kan vurdere omprogrammering.

 

Du skal jo helst oppnå 3800 rpm med normal last/tankbeholdning og midt i båtsesongen. 

Så kanskje du ikke nødvendigvis trenger større propellstigning, bare bytte til moderne 4+3 blad som er mere effektive.

Den økte effekten og momentet er jo ikke all verden. X-drevet tåler det iallefall fint.

 

Propeller til doble Bravo3 drev koster jo en smule, men det er som regel greit å få solgt de gamle på finn eller fb. 

Det er jo stadig Bravo 3 propellsett til salgs på finn, men ikke så ofte doble propellsett.

 

Mercury/Mercruiser har minst 4 forskjellige propelldesign opp igjennom tidene til Bravo 3.

Først de opprinnelige 3+3 blad fra 1993 til ca 2005, så kom 4+3 blad for en del år siden.

De het vel XR først og var høyglanspolerte, men kom også i vanlig "børstet" stål.

Så kom det en litt oppgradert 4+3 propelldesign før til slutt Bravo 3 Diesel 4+3 propelldesign kom for noen få år siden.

Ellers har Solas Bravo 3 4+3 propellsett, og Hill Marine har bl.al 4+4 blad.

Teerex

Teerex

Ja min er også. 1998 modell. Motornr. 0L098259 for å være helt eksakt. 

Men den er fortsatt demontert etter havari, så det blir vel en stund til jeg kan vurdere omprogrammering.

 

Du skal jo helst oppnå 3800 rpm med normal last/tankbeholdning og midt i båtsesongen. 

Så kanskje du ikke nødvendigvis trenger større propellstigning, bare bytte til moderne 4+3 blad som er mere effektive.

Den økte effekten og momentet er jo ikke all verden. X-drevet tåler det iallefall fint.

 

Propeller til doble Bravo3 drev koster jo en smule, men det er som regel greit å få solgt de gamle på finn eller fb. 

Det er jo stadig Bravo 3 propellsett til salgs på finn, men ikke så ofte doble propellsett.

 

Mercury/Mercruiser har minst 4 forskjellige propelldesign opp igjennom tidene til Bravo 3.

Først de opprinnelige 3+3 blad fra 1993 til ca 2005, så kom 4+3 blad for en del år siden.

De het vel XR først og var høyglanspolerte, men kom også i vanlig "børstet" stål.

Så kom det en litt oppgradert 4+3 propelldesign før til slutt Bravo 3 Diesel 4+3 propelldesign kom for noen få år siden.

Ellers har Solas Bravo 3 4+3 propellsett, og Hill Marine har bl.al 4+4 blad.



×
×
  • Create New...