
Teerex
Ja kjørte original. Fikk den "berømte" knekte veiva... Men den har ingen direkte sammenheng med effektuttaket da.
Hvor mange timer har dine motorer? Noen av disse bare går og går, mens noen har vært litt uheldige.
Jo max effekt og det turtallet man sikter på er 3800 rpm på full gass.
Så dermed er det nok ikke propeller du trenger å se etter først og fremst
Hvis du får over 3800 rpm etter tuning, eller oppnår 3800 rpm med fulle tanker og langt ut i sesongen så kan du nok evt. begynne å vurdere propeller.
Det opprinnelige propelldesignet du nok har, finnes i standard og cuppet utgave. Cupping er en form for mellomstørrelse mellom to stigningstall. En cuppet 20P tilsvarer ca 21P stigning i praksis. De har en L stanset inn etter delenummeret.
Men nyere propelldesign kan gi bedre marsjfart og toppfart uansett, som det bl.a. er noen som skriver i denne tråden: