Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Det er nok ikke så mange alternativer når det gjelder tuning av 1998-modellen. 

Det jeg fikk opplyst hos Norsk Motorkompani var 290 hk. De er nok dem i Norge med mest kompetanse på dette.

Begrensningen ligger først og fremst i K26-turboen. 

De nyere samt større motorutgavene fra 2003/2005 har altså en større turbo, og dermed mulighet for 320-350 hk.

Man bør iallefall unngå en såkalt effektboks på båtmotor iallefall, men gå for ekte omprogrammering. Selv om ECU kanskje må sendes inn, hvis man ikke befinner seg i nærheten av kompetent firma.

Sånn ser den ut inni :saint:

ECU1.jpg

Teerex

Teerex

Det er nok ikke så mange alternativer når det gjelder tuning på 1998-modellen. 

Det jeg fikk opplyst hos Norsk Motorkompani var 290 hk. De er nok dem i Norge med mest kompetanse på dette.

De nyere samt større motorutgavene fra 2003/2005 har altså en større turbo, og dermed mulighet for 320-350 hk.

Man bør iallefall unngå en såkalt effektboks på båtmotor iallefall, men gå for ekte omprogrammering. Selv om ECU kanskje må sendes inn, hvis man ikke befinner seg i nærheten av kompetent firma.

ECU1.jpg

Teerex

Teerex

Det er nok ikke så mange alternativer når det gjelder tuning på 1998-modellen. 

De nyere samt større utgavene fra 2003/2005 har altså en større turbo, og dermed mulighet for 320-350 hk.

ECU1.jpg

• Create New...