jea Startet 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2008 (redigert) Hei jeg har en perkins T-6 3544 M som jeg holder på og skal stille ventilene på,men pga.varmeveksleren kan jeg ikke se hva som er eksosventil og hvilken som er innsugnings . Er det noen som har kjennskap til rekkefølgen.Dette er jo en 220 hk med turbo og intercooler,ca 1986 mod.Er takknemlig for hjelp Perkins skulle ha 1000kr for verkstedshåndboken mvh. Jan Erik Redigert 24.Mars.2008 av jea (see edit history) Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
Festina Lente IV Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Jeg har to 6.354HM fra 1971, men går ut fra at topplokket er likt på begge. Om du dreier motoren mens du ser på ventilene vil du kunne se hva som er hva. etter at innsugningen har foregått får du et opphold i ventilspillet (mens kompresjonen foregår) før eksosventilen åpner, og innsugning følger rett etter. Iht verkstedhåndboka er ventilklaringen på eksos og innsugventiler det samme, såvidt jeg husker, så det burde jo ikke være noe problem. Jeg ser nå at har et firetall ekstra i typenummeret, i tillegg til at du sier du har 220 HK. Mmmm..., kanskje det er en annen motor. Jeg trodde at 6.354 ble levert med maks 175 HK, mine har 145 HK, men jeg har tatt feil før, og med såpass mye ekstra HK, kanskje det er forskjell på innsug og eksos. Kanskje typenummert ikke var en skrivefeil.... Lykke til. Paul Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
jea Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Takker for tips ,ifølge håndboken for motoren er 0,25 for innsugninigsventilen og 0,45 for eksosventilen , ellers er nok betegnelsen riktig så det er nok en nyere utgave ,jeg vet at den enne 4eren i betegnelsen står for 4de genrasjon. mvh Jan Erik Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.