Jeppe1962 Startet 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2008 Hallo! Har en 1987 Draco 2300 som jeg må bytte motor i. Vurderer det meste; brukt motor, ny motor, ny motor fra USA, ny motor fra Sverige, byttemotor fra Sverige... Har funnet et firma i Sverige som kan levere byttemotorer i ulike varianter til Mercruiser; Johns Båtmotor. Er det noen som har erfaringer fra import av byttemotorer og spesielt fra Johns Båtmotor? Hilsen Jan-Petter Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Byttemotor!? Hva mener du med det? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Whistler Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Jeg antar at han med byttemor mener en long- eller shortblock. Her er det en som selger V8ere i Norge. Kanskje det er noe for deg? (antar at det er det som sitter i Dracoen din siden USA er et alternativ. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Xlnt Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 En kompis av meg undersøkte mange steder men endte opp med en motor fra Aarnes AS i Norge. Husker ikke helt hva han ga men mins at det var ca 19.000,- pluss mva for en 350, husker ikke om det var short eller long block. Verdt å undersøke kanskje. Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Jeppe1962 Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Hallo! Takk for gode tips! Ja, det sitter en 5 liter V8 i båten, men jeg vurderer også å bytte ned til en V6. Har sett på alle mulige varianter av det jeg kaller byttemotoer. Alt fra nesten komplette motorer til de som er mer ribbet. Er takknemlig for flere råd og tips. Hilsen Jan-Petter Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Kommer du klar HK avgift ved å importere en slik fra Sverige da ?, Om ikke så vil vel dette ødelegge ethvert regnestykke med import som alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Jeppe1962 Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Ja, regnestykket avhenger i stor grad av om det blir HK-avgift eller ikke. Ellers har jeg funnet nye motorpakker til salgs i Sverige som det faktisk kan lønne seg å ta inn sammenlignet med å kjølpe nytt her i landet. Ellers ser det ut som det ordner seg for min del. Har fått napp på nødvendige deler via en bekjent. Takk for alle tips! Hilsen Jan-Petter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.