NOR_Gandsfjord Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Stavanger Seilforening er jo meget bra om det er noen medlemmer her. Et problem er vel at Langøy er 'off-limits' for båter fra andre seilforeninger i Stavanger..(dvs Gandsfjord Seilforening og Seilforeningen 1928). Alle andre seilforeninger er velkomne såvidt jeg vet. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Astor Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Bra Seilaren! Hvis du ønsker det så skal du be Ingar lage en tråd for dere slik han har gjort for Hortens- og Sørlandstreffet. Da har dere som arrangerer treffet en mulighet for å diskutere internt saker og ting. I tillegg gir Ingar dere muligheten til å se Hortens- og Sørlandtreffet og snappe opp ideer derfra. Lykke til med planleggingen. (Cola) mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bjorngb Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Det kan jo være at SS kan se på dette som en måte til å rekrutere nye medlemmer ;-) Uansett kan det være at SS kan være velvillige en helg.... Men jeg regner med at dette er en dyrere løsning enn Helgøy, Rossøy eller Lindøy - uansett regner jeg med at vi må betale for hver båt medlemspris for medlemmer og ikke-medlemspris for de andre. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Takk Astor, skal vurdere dette. (Og det er bare og melde seg på for dere østpå også ) Når det gjelder SS (Stavanger Seilforening) sin øy Langøy så er prislisten her, http://www.stavangerseilforening.no/index.cfm?id=114652 Det er veldig aktuelt og ha treffet der. Jeg er både medlem og "ansatt" (instruktør i seilskolen) i Stavanger Seilforening og kan høre med langøykomiteen om vi kan avholde et treff der. Det pleier og være ganske fylt, men hvis vi har en fast dato og kan vise til hvor mange som kommer kan vi kanskje få reservert den ene flytebryggen. Ligger vi litt utpå hverande får mange plass der. Langøy er en veldig barnevennlig plass med alle fasiliteter. Også innendørs overnatting og teltplass. Det eneste nagative er at noen av disse "stuesliterne" på øya tror det bare er seilbåter som har tilgang til øya. Det er det selvsagt ikke, så lenge folk betaler så er det greit. Uansett kan vi jo eventuelt høre med komiteen og gjøre dem forberedte på at vi kommer. Se noen bilder av øya her. (Ja, det er min båt som er i bakgrunnen på det øverste bildet) http://www.stavangerseilforening.no/index.cfm?id=141956 (Håper og tror det er flere enn meg fra SS her på forumet..?) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Jeg betalte kontingenten for noen dager siden - delvis med tanke på Langøy i sommer + gjerne båtplass om 36år Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Det er vel ikke så mange turene til Langøy du skal ha før kontigenten er tjent opp igjen... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
tomcat Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Det er vel bare Finnøy Fjordsenter man finner mellom Judaberg og Reilstad. Dette stedet stengte dessverre driften i fjor... Så Fjordsenteret er nedlagt? Jeg var innom der i påsken og lå noen timer mens vi grillet litt pølser på land. Alle broene til flytebryggene var tatt bort og det var veldig rolig der inne, ikke en eneste båt. Noen som vet om andre kommer til å overta driften? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Det er vel ikke så mange turene til Langøy du skal ha før kontigenten er tjent opp igjen... .. men så er det oss som allerede er medlem i en av de 'bannlyste' seilforeningene da - og ikke kan tenke oss å bytte Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Forstår ikke hva du mener med bannlyste? Min oppfatning er at samarbeidet mellom seilforeningene i byen er ganske gode..? Eller har gått glipp av noe? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 På websiden til SS står det: Som medlem av Stavanger Seilforening er du hjertelig velkommen til foreningens hytte på Langøy. Medlemmer kan gjerne ta med gjester. Dessuten er utenbys seilere også hjertelig velkomne. Og - etter hva jeg har hørt praktiseres dette: Innenbys seilere som ikke står i SS er ikke velkomne. Jeg har aldri hatt noen trang til å legge til på Langøy, så jeg har ikke prøvet dette i praksis - men ovennevnte sitat gir vel ikke veldig lyst til å prøve heller Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
JanB Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Makan til arroganse! Når dei forheld seg slik til sambygdingar, er det ikkje fristande å fortøya der for oss utanbys heller. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hum.. Har ikke lagt merke til det før, men må si meg enig i at det hørtes veldig egoistisk ut. Det skal jeg faktisk undersøke litt. Uansett er du gjest av meg på et teff Men forstår godt at du ikke ønsker og oppsøke det stedet med de forumleringene. Men hvis jeg skal støtte seilforeningen så er det vel for å unngå at ikke medlemmer tar alle plassene før medlemmer som strengt tatt er førsteprioriteten på et slikt sted. Men vi kan fremdeles arrangere det et annet sted! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 (redigert) Bevares - Stavanger Seilforening må gjerne beholde plassene ved Langøy for seg selv, det har jeg ingenting imot. Det er imidlertid nokså diskvalifiserende for et treff sånn som dette. (Når det er sagt - jeg kan ikke garantere at jeg kan stille på treff, men stemte nå på en dato - og skal merke av valgt dato i kalenderen når den blir endelig ) Redigert 26.Mars.2008 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
880 Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Er det interesse for et treff i Ryfylket i sommer? Tja hvorfor ikke. Admiralen har begynt å se på muligheter for å legge båtferien i denne himmelretningen. Tror ferieplanene er rundt uke 29 - 31. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 52 avstemninger viser i hvertfall at det er interesse for et slikt treff. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 53 nå faktisk. Så vi skal nå få til noe. Flere som vil være med og arrangere? Jeg klarer det ikke alene i tillegg til konvoien, skole, jobb, fritidsinteresser (det er vel bare jobbing det også..) og rydde rommet! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 26.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Nå har jeg det!!!!!!!!!!!!!!!!! :flag: Kom plutselig på min gode gammle norsklærer fra ungdomskolen som gikk ut i permisjon for å drive hotell (eller hva der er) på Sjernarøy. http://www.ramsvig.no/index.cfm?id=121237 Dette må jo være en perfekt plass for et treff, hvis vi er pene nok... Får håpe hun husker meg, noe jeg tror hun gjør så kan jeg høre med henne om det er interesse for å være her. Men regner med det vil koste litt. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 hehe - jeg tenkte først på ramsvik ved gandsforden (lille båthavnen) hvor det er et gamlehjem :-) men den ramsvik så ut som en finfin plass å ha dette... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 Hvilken lærer? jeg kan kanskje være med og arrangere.. Sitér dette innlegget Link to post
seilbaat Svart 26.Mars.2008 Del på Facebook Svart 26.Mars.2008 kvitsøy og lindøy er alternativ som kan huse alle båtene som kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Hei. Ramsvig så koselig ut. Ved å legge treffet i Stjernaøyene området, har jeg tro på at Hordaland blir bedre representert også. Høres ikke ut som om SS er plassen for et Baatplassentreff etter min smak. Med en liten spleis på maten, eller korgfest (alle gir et bidrag til matbordet) trenger det ikke koste allverden. På siste Sagatreff, hadde vi rekeaften og pølser til de minste. Havneavgift må man jo betale uansett hvilken innhavn man legger seg i. Ser bra ut dette Seilaren. Vi tar i et tak alle sammen når vi kommer, det styrker felleskapet (god drikke) Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Seilaren Svart 27.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 (redigert) Læreren sluttet før din tid på kr. lyst Sleipner. (Tror jeg) Hun heter Mette Soland. Jeg har tro på at dette (Ramsvik) kan være rette plassen for treffet. Redigert 27.Mars.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Nefertiti Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Har stemt, uten at jeg kan garantere deltagelse. Men hvis det passer seg sånn dukker Nefertiti opp. Sjernarøyene høres bra ut...siden jeg også er medlem av "innenbys seilforening"... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Har også stemt og vil prøve å få til et besøk om det blir treff. Bra initiativ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sleipner93 Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Hvor lenge skal denne pollen foregå Seilaren? Regner med det blir laget en ny hvor vi stemmer over evt. innhavner som det ser ut til og bli? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.