rana 24 Startet 25.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2008 tenkte jeg skulle kjøpe en bella 512 europe med 90 hk.noen som har erfaringer med denne båten og sjøegenskapene? Sitér dette innlegget Link to post
mor10a Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Nå har jeg gjort akkurat det du tenkte. Bella 512 Europa med 90 hk Johnson 2t, men jeg har ennå ikke fått prøvd båten. Er det forresten noen som har tips om hvilken propell jeg bør bruke for å få maks fart? Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Dette var intressant, har en bror som akkurat har kjøpt seg en Bella 512 Europe.. Han tenker å sette på en 90 hk motor. 60 hk kan bli for lite i flg. flere kilder. Hadde vært intressant med tilbakemeldinger da det finns lite tester med denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
perro Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 Jeg har ikke erfaring med Europaen ,men jeg har en 510R med 70 hk og det er vel samme skrog. For å være helt erlig er jeg ikke helt fornøyd. Båten er veldig nøye på riktig vektfordeling og visst bare en person flytter litt på seg legger den seg veldig lett over på siden. Likedan når en slår av farten litt brått legger den seg over på siden og det kan virke litt skummelt. Jeg har montert elektriske trimplan på min for å få den bedre og det hjalp. Hadde With 500 før og den var mye bedre å kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 With 500 sier du, det er vel samme båten som det jeg har? Regner med det er en KMV båt du mener? Har lest at With 500 og 528 har samme skroget. Er det noen som kan si noe om det? Når det gjelder Bellaen så har jeg sett flere som har nevnt at den legger seg over på siden, dette må jo være ubehagelig i stor fart... Noen flere med synspunkter på Bella 512 ? Sitér dette innlegget Link to post
perro Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 With 500 og 528 er etter det jeg vet samme båt , men 528 har finere styrekonsoll. Jeg satt på siden nesten midt i båten og styrte Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.