mewa 2 Startet 27.Mars.2008 Del på Facebook Startet 27.Mars.2008 hva slags motorolje skal jeg bruke mercruiser 7,4 bensin forrige eier har brukt halvsyntetisk mente dette fungerte bra mercruiser forhandler sier helsyntetisk dette er en 96 mod.takk for all hjelp jeg kan få. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Jeg vedder på at manualen tilsier en mineralolje. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Xlnt Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Det gjorde ihvertfall manualen på min 1992 7.4L bensin. Den skal ha mineral olje og ble annbefalt av Sarpsborg motorverksted om at jeg ikke måtte finne på å fylle på noe som helst annet en mineral olje, mener å huske at det er noe slikt som Quicksilver Marine 25W-40 som skal benyttes i følge boka. Har ikke boka lengre så jeg får ikke sjekket men jeg har en Seloc bok og der står i alle fall 25W-40 eller 20W-50 -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Whistler Svart 27.Mars.2008 Del på Facebook Svart 27.Mars.2008 Etter en kikk på Mercruisers sider ser jeg nå at de har tatt inn halv- og helsyntetiske oljer (som de anbefaler) til bruk for bensin og dieselmotorer i "Quicksilverprogrammet". Det har de ikke hatt tidligere. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
mewa 2 Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2008 nå har jeg fått svar fra forhandler skal bruke mineraloje 15/50 men i statene brukte de mye syntetisk olje pga at klimaet er mye varmere og stabilt enn i norge Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 16.Mai.2008 Del på Facebook Svart 16.Mai.2008 Hvilken olje bør jeg bruke på en 2007 Mercruiser 6,2 l MPI som har godt 30 timer? Fabrikken anbefaler en NMMA FC-W gradert olje. Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 19.Mai.2008 Del på Facebook Svart 19.Mai.2008 Er det ingen her på forumet som har bensinmotor ? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 19.Mai.2008 Del på Facebook Svart 19.Mai.2008 (redigert) Mange her som har bensinmotor. Er du i tvil om hvilken olje du skal bruke gå til den lokale Mercruisersjappa og kjøp olje som foreskrevet i manualen. Jeg vil anta at en 2007 modell fremdeles er under garanti, så det er vel best å bruke merkevarer inntil videre. Redigert 19.Mai.2008 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Captain Chaos Svart 19.Mai.2008 Del på Facebook Svart 19.Mai.2008 hva slags motorolje skal jeg bruke mercruiser 7,4 bensin forrige eier har brukt halvsyntetisk mente dette fungerte bra mercruiser forhandler sier helsyntetisk dette er en 96 mod.takk for all hjelp jeg kan få. mvh Mewa 2 Hvilken olje bør jeg bruke på en 2007 Mercruiser 6,2 l MPI som har godt 30 timer?Fabrikken anbefaler en NMMA FC-W gradert olje. Hei! Bruk manulaens forskrevne olje. Jeg har forøvrig lastet opp manual og serviceinfo for disse under dokumentarkivet tidligere: Mercruiser manual med service MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.