Jump to content

mercruiser olje motor

mewa 2

Recommended Posts

Det gjorde ihvertfall manualen på min 1992 7.4L bensin. Den skal ha mineral olje og ble annbefalt av Sarpsborg motorverksted om at jeg ikke måtte finne på å fylle på noe som helst annet en mineral olje, mener å huske at det er noe slikt som Quicksilver Marine 25W-40 som skal benyttes i følge boka. Har ikke boka lengre så jeg får ikke sjekket men jeg har en Seloc bok og der står i alle fall 25W-40 eller 20W-50

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

• 1 måned senere...
:sweat: hva slags motorolje skal jeg bruke mercruiser 7,4 bensin forrige eier har brukt halvsyntetisk mente dette fungerte bra mercruiser forhandler sier helsyntetisk dette er en 96 mod.takk for all hjelp jeg kan få. :cheers:

mvh

Mewa 2

Hvilken olje bør jeg bruke på en 2007 Mercruiser 6,2 l MPI som har godt 30 timer?

Fabrikken anbefaler en NMMA FC-W gradert olje.

Hei!

Bruk manulaens forskrevne olje. Jeg har forøvrig lastet opp manual og serviceinfo for disse under dokumentarkivet tidligere:

Mercruiser manual med service

MVH

Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...