Tom Ames Startet 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2008 Hei, noen som vet hvor jeg kan skaffe meg båtplass i Bergen. Bor på Salhus, men der er det lang venteliste. Så alt fra Bergen sentrum og nordover er av interesse. Leie for 4uker +, er òg av interesse. Knarrevik, Frekhaug, Meland er også av interesse. Båten er er 18,5 fot med HT Har ikke greid å finne en fullstendig oversikt over båtforeninger i Bergen og omegn - finnes det? Sitér dette innlegget Link to post
FENRIKSEN Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Møvik har visst ledige plasser, i alle fall hadde de det for en tid siden. Men det er vel for langt unna? (i Fjell 25 min fra sentrum). Men for en fantastisk skjærgård, slår det meste "innaskjærs" i Hjeltefjorden og Herdlefjorden. mvh j Sitér dette innlegget Link to post
My First Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 (redigert) Alvøen Marina i Loddefjord de har flere annonser ute på finn også ser jeg... og her er hele søket jeg tok - du er sikkert flinkere på stedsnavn rundt Bergen enn meg ;o) Redigert 28.Mars.2008 av My First (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Takk for svar så langt. - Alvøen marina kan være aktuell, men skulle helst hatt noe nord i byen - Møvik er 50 minutters kjøring fra der jeg bor, med litt trafikk på ettermiddag, så bruker jeg mer en 2 timer tur/retur dit, så det blir nok for langt vekk + at man ligger vel værfast i dårlig vær siden Møvik ligger helt vest på Sotra... Hvis noen har noen uker eller måneder ledig i en båthavn nord i Bergen, så gi gjerne en lyd Sitér dette innlegget Link to post
FENRIKSEN Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Møvik er ligger bra skjermet, godt innaskjærs, men det er ikke mer enn 2-3 nm ut til storhavet. Men problemet med LAAAAAAAANGE køer til Sotra på ettermiddagen er en turnoff, klart det. Lykke til med søket ... har du forresten sjekket Osterøy? Mente jeg hørte noe om ledige plasser Valestrandsfossen, men det er et par år siden. Det jo bare en kjapp fergetur over fra Breistein. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Kan jo sjekke Osterøy, men er også litt langt unna. Har mulighet til å låne en plass syd i byen, men hadde håpt på noe rundt eidsvåg, salhus, frekhaug, hordvik etc... Må ikke være i en marina, kan gjerne ligge ved et privat naust/bu da båten kun er 18,5 for. Legger gjerne ut fortøying/bøye selv også Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Det ligger annonser på plass i Nordåsvannet på finn Synes jeg leste et eller annet om ledige plasser i litlebergen frekkhaug for en stund siden. Tror jeg ville prøvd å finne noe på andre siden av nordhordalandsbroen enn du bor- sikkert lettere der. Finner du ikke noe avertert, gå på grunneiere og prøv å få til en avtale om bøyeplass. Dersom det ikke går, et desperat og dårlig råd som funker fint: Finn et kommunalt området - en veifylling eller lignende som ikke ligger midt i utsikten til noen og legg ut bøye. Tipper det går år og dag før du hører noe. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 (redigert) Nordåsvannet blir vel langt unna, men takk for tipset. Har kontaktet litlebergen, men de tar bare inn medlemmer bosatt i Lindås og Meland (nye regler) Å gå på grunneiere er jo en mulighet, men hadde vært kjekt å kjent de litt.. Kan legge båten på ned siden av huset mitt, men det er 25-30 meter nesten rett ned (Blir mye leidere, tau og stiger) og værhardt når det blåser opp. Har to unger, så må ha en rimelig grei tilkomst Redigert 31.Mars.2008 av Tom Ames (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 9.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Har ringt litt rundt og også annonsert i avis og på nett. Har faktisk fått tilbud om noen båtplasser - men.... alle ligger sør i Bergen eller vest av Bergen. Synes det blir mye å kjøre 45min x 2 eller mer, hver gang man skal i båten. Er det generellt lite med båtplasser nord i Bergen, Hordvik, Salhus, Meland, Knarvik etc.? Bor selv på Salhus. Hvordan kan man få sjekket opp i båtmarinaer, som er under planlegging/bygging? Så man kan sette seg opp på liste raskest mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Legger ved en link til to stykker i sentrum, men det kan jo være du kar tatt kontakt der allerede. Draugen Neptun Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Hva med en rubrikkannonse i avisen Strilen eller NH? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 14.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2010 Låner denne eg! Ser ut til at eg skal kurse meg i vinter og trenger dermed ein plass og fortøye hybelen min. Noken så veit om ein plass med strøm og vatn som eg kan leige til mai-juni? Må vere sentralt da eg ikkje kommer til å ha bil. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Ask Svart 14.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2010 Hei Elsesro annonserar ledige båtplassar stadig vekk, men dei vil helst ha heilårsleige. Det er fordi det er værhardt. Tidlegare så var det dårleg dreve. Korleis det er no veit eg ikkje. Elsesro ligg i Sandviken. Sykkelavstand til byen. Det er eit bubåtmiljø der. Rieber Eiendom har òg bubåtplassar i Puddefjorden/ ved Danmarksplass. Ask Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 14.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2010 Takker, da skal eg sjekke om eg får plass imorgen. Noken så veit prisnivået? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Bergen Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 (redigert) Hvor skal du gå på kurs da? Det er jo et lite båtboermiljø i Solheimsviken v/Arenum og dette er jo mere sentralt i forhold til det meste. Redigert 15.Desember.2010 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Der skal dei bygge om litt så dei tar ikkje inn fleire båter med det første :( Andre alternativ? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Austlendingen Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Til trådstarter: Litlebergen Båtforening skal legge ut flere brykker med det første - men krever adresse nord for brua..... http://litlebergenbf.no/ITNET/?LitlebergenBF Det skal også legges ut private brygger på Litlebergen - hør med http://www.fritidsbaat.no/www/index.php Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Hei Ser at det ligger bobåter i Puddefjord, men vet ikke hvem som eier der Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Frydenbø Marina sine brygger i Puddefjoren er det veldig god plass på. Mulig du kan leie der en periode Sitér dette innlegget Link to post
Due Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Eikangervåg i Lindås Arna Motorbåtlag Hordvik Båtlag Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 (redigert) Neptun har fornuftige priser og ligger sentralt i store lungegårdsvann. ca 60 stk på venteliste for medlemskap...tar nok litt tid før du kommer inn der, men det kan være muligheter for leieplasser. Redigert 15.Desember.2010 av Åsabu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 sentralt i store lungegårdsvann. ...tar nok litt tid før du kommer inn der Siden JGH har seilbåt vil det nok ta sin tid å komme under broen med 4(?) m seilingshøyde ja Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 (redigert) JGH: Har du sjekket opp denne annonsen? eventuelt så er ikke dette så langt fra byen med buss Redigert 16.Desember.2010 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 (redigert) Nå slettet jeg akkurat 2 annonser på Åpent forum, mulig det har sammenheng med denne tråden. Siden den er så gammel har jeg latt den stå, men det er altså ikke lov å poste annonser på Åpent forum, sjekk reglene. edit: Og der måtte jeg slette en som postet annonsen på nytt... Redigert 16.Desember.2010 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 JGH: Har du sjekket opp denne annonsen? eventuelt så er ikke dette så langt fra byen med buss Puddefjorden kan være en dårlig havn i nordavind. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Baat-sank-ved-Laksevaag-1214171.html Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.