Jump to content

Ønsker båtplass i Bergen...?

Tom Ames

Recommended Posts

Hei,

noen som vet hvor jeg kan skaffe meg båtplass i Bergen. Bor på Salhus, men der er det lang venteliste. Så alt fra Bergen sentrum og nordover er av interesse. Leie for 4uker +, er òg av interesse. Knarrevik, Frekhaug, Meland er også av interesse. Båten er er 18,5 fot med HT

Har ikke greid å finne en fullstendig oversikt over båtforeninger i Bergen og omegn - finnes det?

Møvik har visst ledige plasser, i alle fall hadde de det for en tid siden. Men det er vel for langt unna? (i Fjell 25 min fra sentrum). Men for en fantastisk skjærgård, slår det meste "innaskjærs" i Hjeltefjorden og Herdlefjorden.

mvh

j

Takk for svar så langt.

- Alvøen marina kan være aktuell, men skulle helst hatt noe nord i byen

- Møvik er 50 minutters kjøring fra der jeg bor, med litt trafikk på ettermiddag, så bruker jeg mer en 2 timer tur/retur dit, så det blir nok for langt vekk + at man ligger vel værfast i dårlig vær siden Møvik ligger helt vest på Sotra...

Hvis noen har noen uker eller måneder ledig i en båthavn nord i Bergen, så gi gjerne en lyd

Møvik er ligger bra skjermet, godt innaskjærs, men det er ikke mer enn 2-3 nm ut til storhavet. Men problemet med LAAAAAAAANGE køer til Sotra på ettermiddagen er en turnoff, klart det.

Lykke til med søket ... har du forresten sjekket Osterøy? Mente jeg hørte noe om ledige plasser Valestrandsfossen, men det er et par år siden. Det jo bare en kjapp fergetur over fra Breistein.

Kan jo sjekke Osterøy, men er også litt langt unna.

Har mulighet til å låne en plass syd i byen, men hadde håpt på noe rundt eidsvåg, salhus, frekhaug, hordvik etc...

Må ikke være i en marina, kan gjerne ligge ved et privat naust/bu da båten kun er 18,5 for. Legger gjerne ut fortøying/bøye selv også

Det ligger annonser på plass i Nordåsvannet på finn

Synes jeg leste et eller annet om ledige plasser i litlebergen frekkhaug for en stund siden.

Tror jeg ville prøvd å finne noe på andre siden av nordhordalandsbroen enn du bor- sikkert lettere der.

Finner du ikke noe avertert, gå på grunneiere og prøv å få til en avtale om bøyeplass.

Dersom det ikke går, et desperat og dårlig råd som funker fint: Finn et kommunalt området - en veifylling eller lignende som ikke ligger midt i utsikten til noen og legg ut bøye. Tipper det går år og dag før du hører noe.

Nordåsvannet blir vel langt unna, men takk for tipset.

Har kontaktet litlebergen, men de tar bare inn medlemmer bosatt i Lindås og Meland (nye regler)

Å gå på grunneiere er jo en mulighet, men hadde vært kjekt å kjent de litt..

Kan legge båten på ned siden av huset mitt, men det er 25-30 meter nesten rett ned (Blir mye leidere, tau og stiger) og værhardt når det blåser opp. Har to unger, så må ha en rimelig grei tilkomst

Redigert av Tom Ames (see edit history)
  • 2 uker senere...

Har ringt litt rundt og også annonsert i avis og på nett. Har faktisk fått tilbud om noen båtplasser - men.... alle ligger sør i Bergen eller vest av Bergen. Synes det blir mye å kjøre 45min x 2 eller mer, hver gang man skal i båten. Er det generellt lite med båtplasser nord i Bergen, Hordvik, Salhus, Meland, Knarvik etc.? Bor selv på Salhus.

Hvordan kan man få sjekket opp i båtmarinaer, som er under planlegging/bygging? Så man kan sette seg opp på liste raskest mulig.

• 2 år senere...

Hei

Elsesro annonserar ledige båtplassar stadig vekk, men dei vil helst ha heilårsleige.

Det er fordi det er værhardt. Tidlegare så var det dårleg dreve. Korleis det er no veit eg ikkje.

Elsesro ligg i Sandviken. Sykkelavstand til byen.

Det er eit bubåtmiljø der.

Rieber Eiendom har òg bubåtplassar i Puddefjorden/ ved Danmarksplass.

Ask

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...