wave Startet 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2008 Fra Havna: Yacht er europas største båtblad med 180 000 lesere, over dobbelt så mange som Seilas. Av deres lesere har 3902 svart på hva deres drømmebåt er. Spørsmålet var, fra hvilket verft kommer din drømmebåt? Hallberg Rassy er en klar vinner hvor hele 21,5 prosent. av leserne satte opp dette svenske verftet som sin drøm. Swan kom på andre med 7,4 prosent. 1. Hallberg-Rassy 21,5 % 2. Swan 7,4 % 3. X-Yachts 5,6 % 4. Hanse 4,6 % 5. Najad 3,8 % 6. Oyster 3,0 % 7. Beneteau 2,7 % 8. Bavaria 2,6 % 9. Sunbeam 2,6 % 10. Dehler 2,4 % 11. Jeanneau 2,2 % 12. Baltic Yachts 2,1 % 13. Comfortina 1,9 % 14. Amel 1,5 % 15. Grand Soleil 1,4 % 16. Malø 1,4 % 17 Luffe 1,3 % 18 Sirius 1,3 % 19 Nauticat 1,2 % Antar drømmerne har sluppet å ta prishensyn. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 ikke en eneste som ønsket seg Dufour...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
"Mathilde" Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Det ville i så fall være merkelig. Men det mangler flere andre seilbåtverft på listen. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 fatter ikke, att ikke denne er med på listen.....den hade jag hellre drömt om..... eller denne Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sun Flyer Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Overraskende at så mange vil ha hallberg rassy i forhold til f.eks najad. En swan hadde ikke vært å forakte. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lazy days 2 Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Hr er mye større verft enn najad og av den grunn bedre kjent. Vil tro dette er grunnen til at og Bavaria er inne på listen. Det er ikke noen drømmebåt hvis mann kan velge uten hensyn til pris. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Tror nok slike spørreundersøkelser blir litt feil da folk flest gjerne ikke kjenner båtene de stemmer over godt nok , spør noen meg veldig raskt hva som er min drømmebåt så svarer jeg en av 3-4 som jeg vet er knallfine båter men om jeg fikk en uke på en båtmesse med alle verdens båter som ville nok den listen endret seg siden jeg da helt sikkert hadde funnet båter jeg ikke var klar over var så bra osv. En annen feilkilde er folk som stemmer opp sin egen båt bare for at den skal få flere stemmer mens de egentlig mener noe annet. Men kunne man velge i alle verdens båter eller var det bare disse som er listet opp og dermed måtte man velge en av de ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.