Jump to content

Seilbåt-tyskernes drømmeliste

wave

Recommended Posts

Fra Havna:

Yacht er europas største båtblad med 180 000 lesere, over dobbelt så mange som Seilas. Av deres lesere har 3902 svart på hva deres drømmebåt er. Spørsmålet var, fra hvilket verft kommer din drømmebåt? Hallberg Rassy er en klar vinner hvor hele 21,5 prosent. av leserne satte opp dette svenske verftet som sin drøm. Swan kom på andre med 7,4 prosent.

1. Hallberg-Rassy 21,5 %

2. Swan 7,4 %

3. X-Yachts 5,6 %

4. Hanse 4,6 %

5. Najad 3,8 %

6. Oyster 3,0 %

7. Beneteau 2,7 %

8. Bavaria 2,6 %

9. Sunbeam 2,6 %

10. Dehler 2,4 %

11. Jeanneau 2,2 %

12. Baltic Yachts 2,1 %

13. Comfortina 1,9 %

14. Amel 1,5 %

15. Grand Soleil 1,4 %

16. Malø 1,4 %

17 Luffe 1,3 %

18 Sirius 1,3 %

19 Nauticat 1,2 %

Antar drømmerne har sluppet å ta prishensyn.

Tror nok slike spørreundersøkelser blir litt feil da folk flest gjerne ikke kjenner båtene de stemmer over godt nok , spør noen meg veldig raskt hva som er min drømmebåt så svarer jeg en av 3-4 som jeg vet er knallfine båter men om jeg fikk en uke på en båtmesse med alle verdens båter som ville nok den listen endret seg siden jeg da helt sikkert hadde funnet båter jeg ikke var klar over var så bra osv.

En annen feilkilde er folk som stemmer opp sin egen båt bare for at den skal få flere stemmer mens de egentlig mener noe annet.

Men kunne man velge i alle verdens båter eller var det bare disse som er listet opp og dermed måtte man velge en av de ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...