Jump to content

skipsregister/tinglysning i avis..

sjøkrabbe 32

Recommended Posts

Tinglysingen annonseres vel i den landsdekkende Tinglysningstidende (hvis den eksisterer ennå) og registreres i Brønøysund-registeret. Og da skulle saken være ute av verden for oss som har behov for dette. Øvrig lysning må en vel foreta på egen bekostning.

Prisen på tinglysning i landsdekkende aviser/media hadde blitt enorm.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

registrering av fritidsbåt, hvis du ikke kan finne tilbake til verftet båten er laget på eller alle i eierrekken og få de rette papirene på dette, kan du ta eierne av båten de 10 siste årene men da må dette tinglyses i riksdekkende blad, som damen på kontoret sa at det måtte være i en avis som ble solgt på narvesen kiosk eller lignende....

Hei.

Jeg skal også registrere båten i skipsregistrene, snakket med en som heter B.T Fasmer og han sa at det er nok med en kunngjøring i lokal avisen,da jeg har vært eier av båten i over 5 år. Men det er jo en del papirer som skal fylles ut likevel. Bestille oppmåling, overdragelses dokument på fartøy og div. Husk og sende disse til rette kontor :crazy: (skipsregistrene, sjøfartsdirektoratet) jeg sendte feil og de ble liggende i 5mnd og ingen ting skjedde.

festus.

Redigert av festus (see edit history)

Jeg kjenner ikke til regelen om forenklet tinglysning dersom man har vært eier av båten minst 5 år. Kanskje KNBF har et standardformular kan kan bruke ved tinglysningen. Det er nok viktig at teksten er korrekt formulert for at Skipsregisteret skal akseptere denne fremgangsmåten. Av generell interesse for denne fremgangsmåten vil jeg følge godt med i denne tråden.

Det var dette arbeidet jeg startet med i fjor sommer, men som strandet når jeg kom til tidligere eier i Tyskland. Han kunne ikke et ord engelsk og jeg kan ikke ikke noe tysk.

Men etter det jeg fikk høre fra NOR var at du må sannsynligjøre tidligere eiere tilbake 10 år. Klarer du ikke dette må det annonseres i de aviser som dekker det området hvor båten tidlgere har vært. For mitt vedkommende betyr det både østlandet og hele Tyskland. Da har event tidlgere eiere 6 mnd (tror jeg det var) på å hevde sin rett på båten. Om så ikke skjer blir det avsagt dom i retten hvor du blir dømt til å eie båten. Etter det får du ordnet med NOR registrering.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...