sjøkrabbe 32 Startet 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2008 Heisan. Noen som vet hva det koster og tinglyse i avisa når det gjelder skipsregisteret. Alt de kan si der er at det koster fra kr 2000,- og oppover??? Noen som har gjort dette og fått regningen?? Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Bitteliten Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Lurer på om det blandes sammen to saker her. En sak NIS NOR bør kunne si noe om er gebyrene de skal ha. Den andre tingen er annonsekostnadene i avisene som det må annonseres i. Her varierer nok det fra avis til avis - men skal du dekke hele Norge må du nok regne med noen tusen. Sitér dette innlegget Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Men og si at det koster fra 2000kr er jo litt rart, de velger jo hvilken riksdekkende avis de bruker så de burde jo hatt en avtale som kan si dem hvor mye dette koster og kan informere om dette beløpet. Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Bitteliten Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 javisst er det rart, men det er jo ikke sikkert det er slik Sitér dette innlegget Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 det var det jeg fikk til svar både på tlf og mail Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Jawik Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Tinglysingen annonseres vel i den landsdekkende Tinglysningstidende (hvis den eksisterer ennå) og registreres i Brønøysund-registeret. Og da skulle saken være ute av verden for oss som har behov for dette. Øvrig lysning må en vel foreta på egen bekostning. Prisen på tinglysning i landsdekkende aviser/media hadde blitt enorm. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Kjell E Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 (...) landsdekkende Tinglysningstidende (hvis den eksisterer ennå) (...) Norsk Lysningsblad Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Jawik Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Der har vi den. Og NIS / NOR besørger jo det som er påkrevd. Vi kan lene oss tilbake i ratt-stolen og suse videre. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roaldbj Svart 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Noen som vet hva det koster og tinglyse i avisa når det gjelder skipsregisteret. Alt de kan si der er at det koster fra kr 2000,- og oppover? Noen som har gjort dette og fått regningen?? Kan du si litt mer om hva som skal tinglyses før vi vurderer fremgangsmåte og kostnader? Sitér dette innlegget Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 registrering av fritidsbåt, hvis du ikke kan finne tilbake til verftet båten er laget på eller alle i eierrekken og få de rette papirene på dette, kan du ta eierne av båten de 10 siste årene men da må dette tinglyses i riksdekkende blad, som damen på kontoret sa at det måtte være i en avis som ble solgt på narvesen kiosk eller lignende.... Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Bjarne R Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 (redigert) Hei. Jeg skal også registrere båten i skipsregistrene, snakket med en som heter B.T Fasmer og han sa at det er nok med en kunngjøring i lokal avisen,da jeg har vært eier av båten i over 5 år. Men det er jo en del papirer som skal fylles ut likevel. Bestille oppmåling, overdragelses dokument på fartøy og div. Husk og sende disse til rette kontor (skipsregistrene, sjøfartsdirektoratet) jeg sendte feil og de ble liggende i 5mnd og ingen ting skjedde. festus. Redigert 29.Mars.2008 av festus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Jeg kjenner ikke til regelen om forenklet tinglysning dersom man har vært eier av båten minst 5 år. Kanskje KNBF har et standardformular kan kan bruke ved tinglysningen. Det er nok viktig at teksten er korrekt formulert for at Skipsregisteret skal akseptere denne fremgangsmåten. Av generell interesse for denne fremgangsmåten vil jeg følge godt med i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Det var dette arbeidet jeg startet med i fjor sommer, men som strandet når jeg kom til tidligere eier i Tyskland. Han kunne ikke et ord engelsk og jeg kan ikke ikke noe tysk. Men etter det jeg fikk høre fra NOR var at du må sannsynligjøre tidligere eiere tilbake 10 år. Klarer du ikke dette må det annonseres i de aviser som dekker det området hvor båten tidlgere har vært. For mitt vedkommende betyr det både østlandet og hele Tyskland. Da har event tidlgere eiere 6 mnd (tror jeg det var) på å hevde sin rett på båten. Om så ikke skjer blir det avsagt dom i retten hvor du blir dømt til å eie båten. Etter det får du ordnet med NOR registrering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.