MajorAndy Startet 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2008 Jeg ved ikke om dette emne har været oppe før. Jeg har søgt på det men kan umiddelbart ikke finde noget. Men i disse CO2-plagede tider virker det jo dumt at adskillige nordmænd brænder hundrede af liter diesel af for at sejle til fx Danmark mens danskere gøre det samme for at komme til Norge samtidig. Og selvfølgelig det samme for Sverige eller "internt" i fx Norge Har det været diskuteret at have et feriebytte-marked, hvor man kan sætte sin båd til rådighed i ferien og så bytte med en anden, tilsvarende båd et andet sted i Norden? Umiddelbart er det jo ikke trygt at låne sin båd til en fremmed. Men herinde har man jo et vist forhold til hinanden og jeg ville da være ret tryg ved at låne min båd ud til en "kendt" person herinde fra. Det kunne jo også være (især) interessant i forbindelse med "småferier" hvor man kunne tage bil/tog/fly til fx Danmark og så låne en båd i 4-5 dage. På den måde fik man jo set noget helt andet uden at hele ferien gik til i transportsejlads. Meninger - holdninger? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Dette hadde jo vært en kjempemulighet for oss vestlendinger å få til en Danmarkstur/Sverigetur uten å bruke en uke på transport. Man gjør jo dette med boliger, så hvorfor ikke med båt. Er det fornuftige båtfolk man får ombord, burde ikke risikoen være så høy. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
enter4u Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Hadde jeg harr båten i sjøen, så hadde det ikke vært noe problem for meg. Men låner ikke bort båten min i Vansjø til folk som ikke er kjent her. Er vanvittig mye skjær her .......Selv har jeg gått skikkelig på grunn EN gang og subba nedi et par ganger. Aldri med skade Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Synes det høres ud som en god tanke. Hvor i Danmark var det du holdt til? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 29.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Jeg bor i Helsingør og har gennem et par måneder også haft båden på sitet homeexchange. Du kan se mere her: Andy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.