Jonts Startet 28.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2008 Har kjøpt meg Lærling! Gleder meg til sjøsetting, men gruer meg litt til å rigge båten. Noen som har tegninger/gode bilder som viser dette. Vet at de har en del båter i Risør og på Kragerø maritime leirskole, men hvis noen her sitter inne med kunnskaper så setter jeg pris på å øse av den kunnskapen. Hilsen Jon Terje Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Har hatt en Lærling, men begynner å bli noen år siden. Den ble solgt til Risør Seilskole. Ser at båten nå blir produsert igjen i Holland av firmaet de Heer Yachts med hjemmeside; http://www.laerling.nl/ Du finner sikkert nok av bilder etc her til å rigge båten uten problemer. Hadde samme problemet som deg selv da vi kjøpte båten for mange år siden og da kontaktet jeg konstruktøren J.H.Linge (som siden har gått bort) og snakket både med ham og hans kone. De sendte meg da kopi av en gammel brosjyre som viste bilder av båten med mannskapet; Kong Harald (den gang kronprins) og hans to barn. Tror det var KNS som en gang forærte kongefamiilien en Lærling i en eller annen forbindelse som skulle markeres. Lykke til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jonts Svart 29.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Jeg har sett en del på den nederlandske hjemmesiden, og man kan se en del på videoen der, og på bilder fra Risør seilklubb sin hjemmeside. Synes likevel dette er litt tynt, men en kompis av meg sier at vi finner ut av det når vi får opp masta litt seinere utpå våren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.