dixie 27 Startet 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2008 (redigert) Hei håper noen har litt greie på disse varmrene. Er det kun glødetråden som skal tenne, eller sitter det en tenner et sted også? Byttet vekesett, og tråden blir varm, veke blir våt og det renner i retur når pumpa går. Ser det sitter en "termostat?" klemt inn med fjær på siden av kammert. stemmer? Men det går også to ledninger som er festet til "noe" under kammeret, ikke glødetråden. Hva er dette? Hvor mye strøm trengs i startøyeblikket? har varmeren koblet til en lader nå, står jo 0,7A på siden men dette gjelder kansje ikke ved oppstart. Kanskje tråden rett og slett ikke blir varm nok, kanskje jeg må koble til et batteri? Når jeg forsøker å starte kommer det en ganske høy "knattre lyd" ikke vifta, hva er dette? gir det seg når varmen stiger? Finner ikke noe underlag om denne varmeren på nettet, så jeg sitter egentlig bare å gjetter. Det hadde vært fint om noen hadde hatt en link. Redigert 29.Mars.2008 av dixie 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Svarer deg rett i innlegget ditt Hei håper noen har litt greie på disse varmrene. Er det kun glødetråden som skal tenne, ? Nei den sakl gløde ikke tenne det gjør drivstoffet Men det går også to ledninger som er festet til "noe" under kammeret, ikke glødetråden. Hva er dette? Det er antagelig flammevakten Hvor mye strøm trengs i startøyeblikket? har varmeren koblet til en lader nå, står jo 0,7A på siden men dette gjelder kansje ikke ved oppstart. Kanskje tråden rett og slett ikke blir varm nok, kanskje jeg må koble til et batteri? Å starte fra laderen tror jeg blir noe lite strøm ....koble til et batteri og ikke bruk for tynne kabler . Når jeg forsøker å starte kommer det en "knattre lyd" ikke vifta, hva er dette? Dette er Pumpen som gir drivstoff Finner ikke noe underlag om denne varmeren på nettet, jeg kjenner ikke varmeren din men det meste er noenlunde likt på de fleste varmerene Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hafrsfjord Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 (redigert) Har sprengskisse og brukermanual på pdf-fil - Wallas 1400. Hvis du sender meg en IM med e-postadresse kan jeg sende dem til deg. Mvh. Hafrsfjord Redigert 29.Mars.2008 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dixie 27 Svart 29.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 Takk skal du ha. Sendt deg IM. Har forresten kobla til et batteri og ting virker mye bedre. Men et el-skjema hadde også kommet godt med. Noen som vet maks sugehøyde/slange lengde? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 30.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2008 Til Molo..... Du må lese IM-en din Jeg trenger en e-postadresse for å sende brukermanualet til deg. Mvh. Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.