jonn Startet 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2008 Hei, kan noen Sabb eksperter i meg hva slags hydrauliskgear som sto på en del 22 hk, 2G 4VF 78 heter motoren Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 29.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2008 (redigert) Hei jonn! 2G 4VF kjenner jeg ikke til og er heller ikke noe av den vanlige kombinasjon som har vært - 78 er antageligvis produksjonsår - men hvor er serienummer blitt av...? De jeg kjenner til er: (hvor 1.800 er RPM og 90mm er boringen) Sabb 2G 1.800 90mm Med reduksjons 2:1, frikobling 4¼ tørn sveivomstyring og 2 bladet vribar propeller With reduction 2:1, clutch, 2-blade controllable pitch propeller, 4¼ turn Sabb 2GZ 1.800 90mm Med reduksjons 2:1, frikobling 90º hurtigomstyring og 2 bladet propeller With reduction 2:1, clutch, 2-blade controllable pitch propeller, ¼ turn (90º) Sabb 2GRG 1.800 90mm med reduksjon 2:1 reversgear og 3-bladet fast propell With reduction 2:1, reverse gearbox and 3-blade solid propeller Sabb 2GGR 1.800 90mm Med stort reversgear, "Heavy Duty", reduksjonsgear 2:1 og 3-bladet fast propell With reverse gearbox (Heavy Duty type) reduction gear and 3-blade solid propeller ...men så er jeg da heller ingen Sabb-ekspert - kun en som er glad i Sabb-motorer! Forresten. Du vet at vi ha en spesiell tråd om emnet: Tråden med alt om Sabb Redigert 29.Mars.2008 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
hengefjes Svart 30.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2008 Legger ved et bilde av en 2J med HVP giret Sabb har brukt på en del motorer. Kan det ligne? Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
jonn Svart 30.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2008 Ja, der er det, kjempegreier. Finner vel beskrivelse av det. Takker og bukker Sitér dette innlegget Link to post
steve Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Hei Jeg løfter opp denne gamle tråden da jeg ikke finner så mye informasjon om hydrauliske gear til Sabb 2g/2j Kikka litt rundt på nettet og funnet dette; Norsabb HVP gear. Er det noen som har erfaring med disse gearene? Passe de til Sabb 2g/2j, og vridbar propell? Jeg håper at det er noen som vet noe :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.