Jump to content

Volvo Penta deler i utlandet - marinepartsexpress.com

Luigi

Recommended Posts

Bestilte propellersett og noen klistremerker derifra på fredag.

Snakket med en hyggelig kar, Mike Hm med epostadresse: RSirois@marinepartsexpress.com

han regnet ut frakt og sa at leveringstid er 3-4 dager til dem, og 5-7 dager shipping. Vi får se :-)

mvh

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Joda 310

Var inne på siden selv for å se på pris propellsett. Mitt aktuelle propellsett mulig A4 duoprop VP 14,4 kg. Jeg undrer om fraktens størelse gjør det billigere å handle propeller der en i Norge. Fikk du noen pekepinn på frakkostnaden?

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Joda 310

Har ikke hatt båt på 12 år. Kjøpte joda`n i Arendal i August og kjørte den rett til Larvik Flatstrand båtforening. Derifra ble den fraktet rett i garasjen.

img_4067.jpg

Og der liggern noen dager til før den havner i Flatstrand.

Så Joda`n vår ligger ikke i Vallø. Kjøpte plass i Flatstrand i Vinter.

Hvor mye kom propellene på da? Det drar seg vel mot 5000.- inkl.frakt? Alupropell?

Komm over ett annet sted i Norge til 5850.- for et sett.

Per Harald

Redigert av Per Harald (see edit history)

D5LA I boks.

Joda, rundt 4600-5000,- Aluminium. Dette er også mitt første USA kjøp, så tenkte det var litt moro å gjøre ting selv :-)

Kjøpte du den med blått interiør,kjøkken inne og 200HK? Nydelig båt fra bildene fra finn.no den gangen..

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Joda 310

Ja det har du rett i. Det var den annonsen som falt tilbake på gang på gang under vår leting etter en ok båt. Den var veldig fin på bildene, og de løy ikke. Båte var nydelig. Selvfølgelig er det litt her og der å ta tak i, men med båten i garasjen så har jeg gått og pusla der siden jul. Vi er kjempefornøyd med valget.

img_3783.jpg

img_4079.jpg

Litt rotete inv. men samboeren holder på å vaske og rigge pentry klart for en ny sesong. Utvendig er ut fra Arendal i Tromøysundet.

Ser fram til en flott sesong nå.

Per Harald

D5LA I boks.

Joda 310

Vi er veldig fornøyd med løsningen og utseendet. kansje våre veier krysses på fjorden i sommer. Har du Joda 310, så er ikke den så værst den heller lekker båt.

Når det gjelder propeller så kan jeg få disse i Moss for ca 5500.-. Ifølge selgeren leveres ikke A4 fra USA, så da er det utelukket for meg. Kjøper nok disse i Norge. Skal forhøre meg hos Joda hva de anbefaler. Jeg sitter med en rapport etter entestkjøring fra 80 tallet på Joda. Både med singelpr. og duopr. med beskrivelse av aksellerasjon, forbruk og fart på forskellige turtall med forskjellige forutsetninger, så det er vel ikke noe poeng og forsøke å finne opp kruttet på nytt. Farten og aksellerasjonen er bra. Det er kun et problem med kavitasjon som tærer på baksiden av den ytre propellen. Det er dette jeg ønsker å bli kvitt. Det kan hende det ender med stålpropeller.

Per Harald

D5LA I boks.

Fikk mail fra UPS med pakkesporing osv idag :-)

Vi har en Joda 310 MOnaco, svært fornøyd med båten. Ny turbo ifjor og nye dyser iår, så burde det bli bra... Vi gleder oss. han i Moss hadde ikke B3 som jeg trenger, derfor det rimeligste å bestille fra USA.

Joda310

Joda 310

Kansje det blir en Joda 310 neste gang. Var i Moss hos Motor Marine AS i dag. Traff en hyggelig kar, som har vært hjelpsom og tolmodig med meg og alle mine telefoner. Der trodde jeg at det var A5 jeg skulle ha, men etter å ha siktet og beregnet fant vi sammen ut at det måtte være A6 jeg hadde fra før, og endte opp med det. Prisen var hyggelige 5850.- som er et par tusen billigere enn hos den lokale Volvoforhandleren.

Jeg er glad jeg ikke bestilte A5 i statene. Det hadde blitt mye styr og få byttet etterpå. Merkene på propellene var så dårlig at vi brukte lupe for å sansynligjøre at det var A6.

Litt mer finpuss nå så er det bare å få båten på vannet.

Per Harald

D5LA I boks.

referer til innleget over fra havgaaapet: dette ser jeg på som et meget ekkelt innlegg fra havgaaaapet,som overhode ikke er båtrelatert.

jeg vil med dette sterkt vurdere og sende inn en klage til skipsrådet for uakseptabel oppførsel!

Redigert av båtgaaal (see edit history)

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Det er 100% orginale deler, de kommer innpakket i forseglede Volvo poser og esker. De benytter http://www.USPS.com som fraktmetode til Norge. Gå inn på USPS sine sider og beregn selv hvis du vet ca hvor mye delene veier.

(For countries that are not listed, we ship Airmail Parcel Post through the US Postal Service--our zip code is 04556)

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Jeg har fået en forklaring på de "billigere" priser i usa, fra en VP forhandler i Nuuk. Forhandlere i europa betaler en mindre afgift af varerne. Det gør man ikke i usa. En forhandler i Grønland køber delene i Europa, fra Belgien, og kan ikke undslippe sig den afgift, selv om der egentlig ikke er afgift i Grønland og det er udenfor EU. Derfor er det billigere og købe direkte fra USA til Grønland, så er det helt afgift og momsfrit. Frakten er så tilgengæld dyr :sad: Så det er ved de dyre ting det kan betale sig. De vil kun sende med Express delivery til Grønland, og det koster..

• 2 uker senere...

Totalt kom dette B3 aluminium propellsettet på 4629,- spenn (varen, frakt, mva og utleggsgebyr til UPS) . Grei pris sett i frohold til Volvopusheren som skalø ha 7600,- og en annen leverandør som skule ha 6500,-. Tok 10 dager fra bestilling til de lå på kontoret.

mvh

joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...