Jump to content

Shakespeare /wave rider


geir_olaf

Recommended Posts

Hei, er det noen som har peiling på om det kan skaffes nye deler til disse båtene? jeg skulle så gjerne hatt ommraminga på vindskjermen og bøyla som går bak vindskjermen, evt om noen vet av dette brukt er jeg intresert.

 

Er det foresten noen som kan forklare meg forskjelen på magnum og sportsman ? begge er 15,6 fot og har ellers samme mål.

Link to post

Hei. Disse er veldig like, men Super V Sportsmann er litt lengre/bredere:

Shakespeare Magnum er på 15,6 fot / 4,72 m lang og 1,88 m bred.

Shakespeare Super V Sportsman er 17 fot / 5,26 m lang og 1,98 m bred.

 

En annen forskjell på de er at Super V Sportsman har to langsgående benker bak mens Magnum´er har en benk på tvers bak. Sportsmann har maks motor på 150 hk mens Magnum har maks motor på 115 hk.

 

Legger ved et par bilder av de her:

 

Shakespeare Magnum:

magnum.jpg

 

Shakespeare Super V Sportsman:

super_v_sportsman.jpg

 

 

Shakespeare og Wave rider brosjyrene ligger også under Dokumentarkivet/båter. Der kan de lastes ned.

Mvh Morgull

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Link to post

Viste ikke at det også fantes en 15,6 for av Sportsmann.. Hvis du sammenligner lengden på Sportsman og Magnum så er de helt like ser det ut til. Vet at Shakespeare båtene på tidlig 70 tallet hadde det spesielle Shakespeare merket på siden langt bak mens på de litt nyere fra slutten av 70 tallet var det flyttet frem til der hvor vindskjermen ender. Tipper derfor at Sportsman var forløperen til Magnum iom at de har identiske mål og ser veldig like ut.

 

Når det gjelder reservedeler til disse båtene tror jeg nok det er meget vanskelig å få tak i iom at fabrikken brandt ned.

Den norske importøren av disse båtene het Sørbø Marina A/S og holdt til på Jåttåvågen, 4030 Hinna. Vet ikke om det firmaet der eksisterer lengre, men det går jo ann å undersøke.

Et annet tips er at det ble støpt noen Shakespeare av en kar i bergensområdet for noen år siden. Tror det var på Askøy.

Disse har litt spesielle vindusarrangemang ifh til originalen. Mener de var delt i 2 deler. Hvis du klarer å spore opp den som støpte båtene, så er det mulig det går ann å få tak i noe der. Hilsen morgull

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Link to post

Jeg lurer egentlig mest på dette siden di er oppgitt med forskjellige max motor effekt. Jeg kjøpte min båt uten vindskjerm eller innredning så jeg har ingen ting som kan fortelle meg hvordan modell det er.

Jeg hadde denne båten et par år med 90 hk v4 evinrude, en kombinasjon som fungerte bra. Jeg solgte så båten, og har nå kjøpt den tilbake, nå lurer jeg på å bruke en 150 hk v6 , den blir jo noe tyngre, men bensin tanken er flyttet fremover til bauen som jo kompanserer noe for økt motor vekt.

Noen som har noen tanker om hvordan dette vil fungere?

Link to post

kan godt prøve det,men lover ikke noe regelmessig posting her, men et bilde i ny og ned skal jeg nok få til.

Du har foreste ikke noen gode bilder av bra interiør, både orginalt og uorginalt? Det er ikke mange bra bilder på nett som viser hvordan di forskjellige båtene ser ut inni.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...