Jump to content

Mercury 2-takt 125 HK, noen som kjenner til ?

Emmer

Recommended Posts

Hei.

På utkikk etter min første båt kom jeg over en DC med en 2006-mod

Mercury 2-takt på 125 HK. Den er ikke meket Optimax eller Saltwater.

Er det noen som kjenner til denne ? Kan den være eldre enn '06?

Hilsen en som lurer :confused:

Hei, ser ut som det kan være en 2006 mod etter bildet å dømme. Det er nok en "vanlig" forgassermod.

Ikke noe galt idet. Får du tak i serie numb.på denne , kan du gå inn og sjekke årstallet her: http://www.brunswickmarineemea.com/download/main?type=corp

Gå inn på check registration og skriv inn serie nummer.

Lykke til. :yesnod:

Noen som vet om bakdeler med denne i forhold til optimax ?

Bensinforbruk, driftsikkerhet, annenhåndsverdi etc..

Hei, du må regne med et høyere bensinforbruk på denne enn Optimaxen. Driftsikkerheten er det ikke noe å si på, men dette er en ren 2-takter som ikke blir solgt nye lenger i Norge. Annenhådsverdien vil nok lide under dette, men deletilgang er det nok ikke problemer med . Det er selvfølgelig også spørsmål om hva du skal betale for denne. Lykke til. :yesnod:

Og jeg ville nok helt klart foretrukket å ha en forgassermotor, nemlig. :wink: - Døm lagær ikke sånne årtlige sakær lenger, serru..... :wink:

Med rett stell, er nok dette en evighetsmaskin - hvis det ikke er noen kjente svakheter, da. :wink: Men det er jo ikke akkurat nybegynnere som har laget den, det har nok trilla noen akkurat like utifra den fabrikken før.... :wink:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...