Emmer Startet 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2008 Hei. På utkikk etter min første båt kom jeg over en DC med en 2006-mod Mercury 2-takt på 125 HK. Den er ikke meket Optimax eller Saltwater. Er det noen som kjenner til denne ? Kan den være eldre enn '06? Hilsen en som lurer Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Hei.På utkikk etter min første båt kom jeg over en DC med en 2006-mod Mercury 2-takt på 125 HK. Den er ikke meket Optimax eller Saltwater. Er det noen som kjenner til denne ? Kan den være eldre enn '06? Hilsen en som lurer Hei, ser ut som det kan være en 2006 mod etter bildet å dømme. Det er nok en "vanlig" forgassermod. Ikke noe galt idet. Får du tak i serie numb.på denne , kan du gå inn og sjekke årstallet her: http://www.brunswickmarineemea.com/download/main?type=corp Gå inn på check registration og skriv inn serie nummer. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 http://www.boat.no/asp/engines/show.asp?id=8036 her er litt info, den ble i hvertfall markedsført frem til 06.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Emmer Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Takk for nyttig info. Noen som vet om bakdeler med denne i forhold til optimax ? Bensinforbruk, driftsikkerhet, annenhåndsverdi etc.. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Noen som vet om bakdeler med denne i forhold til optimax ?Bensinforbruk, driftsikkerhet, annenhåndsverdi etc.. Hei, du må regne med et høyere bensinforbruk på denne enn Optimaxen. Driftsikkerheten er det ikke noe å si på, men dette er en ren 2-takter som ikke blir solgt nye lenger i Norge. Annenhådsverdien vil nok lide under dette, men deletilgang er det nok ikke problemer med . Det er selvfølgelig også spørsmål om hva du skal betale for denne. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 Ville jo helt klart foretrukket og hatt en dfi motor (innsprøytning, enten optimax, e-tec eller lignenede) når jeg først skulle kjøpt en så ny motor, selv om det helt klart avhenger av prisen. Derimot er det en million færre ting som kan gå galt med denne enn med disse nye dfi motorene Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 (redigert) Og jeg ville nok helt klart foretrukket å ha en forgassermotor, nemlig. - Døm lagær ikke sånne årtlige sakær lenger, serru..... Med rett stell, er nok dette en evighetsmaskin - hvis det ikke er noen kjente svakheter, da. Men det er jo ikke akkurat nybegynnere som har laget den, det har nok trilla noen akkurat like utifra den fabrikken før.... Redigert 1.April.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.