Jump to content

Edit History

Goodspeed

Goodspeed

Jeg hadde samme problemet med lekkasje av kjølevæske bak på STB side av motorblokka uten å kunne klare å se nøyaktig hvor lekkasjen kom i fra. Det var også brunt ned langs motor, men helt normal eksos. Det er en dreneringstapp bak ved eksosbendet/turbo som jeg mistenkte en stund. Jeg snakket med VP og fortalte om symptomene, nemlig lekkasje som beskrevet, spesielt økende ved pådrag, og jeg måtte regelmessig fylle på kjølevæske. Toppakning var problemet. Fikk VP-verksted til å gjøre det, og de skiftet for sikkerhetsskyld eksosmanifolden etterpå. Da ble det helt tett etter det. 

Jeg hadde ikke problem med temperatur pga dette, den var stabil, så lenge jeg etterfylte nok kjølevæske. Jeg opplevde imidlertid også temperaturøkning. Jeg hadde en deformert impeller,og ved bytte av den så sank temperatur med 2-3 grader til et mer normalt nivå. Men her kan det være mye forskjellig, blandt annet pakning i vannpumpe som ikke er tett, tett inntak, dårlig kjøling på olje, tett varmeveksler.. Ville begynt med de enkle tingene før store demonteringer. Jeg hadde litt krøll med temp i sommer, ref. denne tråden.  hvor det kom en del innspill du kan se på.

Goodspeed

Goodspeed

Jeg hadde samme problemet med lekkasje av kjølevæske bak på STB side av motorblokka uten å kunne klare å se nøyaktig hvor lekkasjen kom i fra. Det var også brunt, og helt normal eksos. Det er en dreneringstapp bak ved eksosbendet/turbo som jeg mistenkte en stund. Meg jeg snakket med VP og fortalte symptomer, nemlig lekkasje spesielt ved pådrag. Så jeg måtte regelmessig fylle på kjølevæske. Toppakning var problemet. Fikk VP-verksted til å gjøre det, og de skiftet for sikkerhetsskyld eksosmanifolden etterpå. Da ble det helt tett etter det. 

Jeg hadde ikke problem med temperatur pga dette, den var stabil, så lenge jeg etterfylte nok kjølevæske. Jeg opplevde imidlertid også temperaturøkning. Jeg hadde en deformert impeller,og ved bytte av den så sank temperatur med 2-3 grader til et mer normalt nivå. Men her kan det være mye forskjellig, blandt annet pakning i vannpumpe som ikke er tett, tett inntak, dårlig kjøling på olje, tett varmeveksler.. Ville begynt med de enkle tingene før store demonteringer. Jeg hadde litt krøll med temp i sommer, ref. denne tråden.  hvor det kom en del innspill du kan se på.

• Create New...