Jump to content

Er Suzuki 6 4takt en god motor?

sol

Recommended Posts

Hei!

Jeg har denne på seilbåten min som veier nesten 2 tonn.

Jeg synes den er grusom, og høres ut som en gressklipper i havsnød. Men jeg har hørt den oppfører seg bedre på høyt turtall på gummijoller.

På seilbåten rister den fælt og lager ekstremt mye lyd, som høres ut som en gressklipper. (ikke en tradisjonell båtmotorlyd)

Men jeg har lagt merke til at det ikke er lydisolasjon i dekselet på den. Kun noen mm tykk plast. :cryin:

Synes også den er overaskende svak til å være 6 hk. Har en 2-takts 4hk motor på 18 år som er sterkere.

Den er veldig simpel i konstruksjonen og brukervennligheten. Som alle andre motorer har den 3 hakk for tilting når en tar opp motoren. Denne går også innom disse hakkene på vei NED i sjøen. Blir ufattelig tungvidst å få den ned, sepesielt når den henger på brakett bak båten.

Mye negativt her nå... :sad:

Men det som er bra er at den så godt som ikke bruker drivstoff. Den lukter såvidt på dampen :lol:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Jeg har samme motor og den fungerer greit etter mitt syn, vibrerer noe siden det er en "en-dunker". Starter uten noen problemer og mine to døtre på 11 og 13 klarer å handskes med denne alene. Jeg kjøpte den for den er lett, veier vel 26kg om jeg ikke husker feil. Men jeg kjøpte denne ny i fjor sommer, så har ikke noe løang fartstid med motoren... som forøvrig er Thailandsk..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg er også fornøyd med min. Greit, det er en 1 sylindret motor, men i forhold til det synes jeg den går ganske pent. I tillegg veier den nøyaktig like mye som min gamle (87mod) suzuki DT6 = 26 kg. Ps. Hvor mye hvar halv pris? Den selger den på veiledende kampanje nå for 7990,- (kort) og 8390,-(lang stamme) Denne kampanjen har vart siden våren 2006 og må vel snart kunne kalles for veiledende pris?

Jeg har en slik motor som jeg kjøpte ny i 2006. Synes den er fryktelig "død".

Drar dårlig. Har t.o.m prøvd å kjøpe litt mindre propell uten særlig effekt!

Jeg har den på en Arimar RIB 260.

Klarer så vidt å få den i plan med en mann.

Med en voksen og et barn planer den ikke!

Prøvde samme båten med en 5 hk mercury 2-takt fra slutten av 90-tallet.

Den planet enkelt med 2 voksne!....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...