fiskebat Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Har og defrosteren mye høgre en motoren , de fleste bilene og har defrosterne høgre en radiatoren/motoren , forsår ikke problemet , når det gjelder motorer som går med høg temratur kan kokepunktet på kjølevesken senkes ved å bruke høgre innblanding av frostveske , mener frosvesken koker på 120 grader. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Får vel kjøpe en slange som tåler litt for å være på sikre siden. Jeg har lagt opp ganske mange slangemetre i båten i tilknytning til vannbåren varme, 19 mm slanger (NB ikke 16 mm). Jeg kjøpte slangene fra Moss Slangeservise. De hadde to typer slanger. En type som var den de solgte mest av, og en type CE-godkjent for de mer "sære" kundene. Siden de øvrige slangene i båten var CE-merket kjøpte jeg slangetypen for de "sære". Jeg tror ikke disse er bedre enn de som ble anbefalt av Moss Slangeservice, men jeg ville helst ikke bryte "CE-kodeksen" i båten. Det finnes også slangeskjøter som gjør det enkelt å forlenge slangene. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 4.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 La på isolasjonsstrømpe på vannslangene, og dette gjorde underverker. Hvor lange er slangene og går disse ut av motorrommet? Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Hvor lange er slangene og går disse ut av motorrommet? Slangene går ikke ut av motorrommet. Har utløp fra motor til varmtvannsbereder, derfra til defroster og tilbake til motor. Totalt ca 5 meter med kjølevannsslange. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 19.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2011 Vet ikke om det er til hjelp - men her er et bilde av installasjonen på min båt Dette så kjent ut.. Grand Mistral? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.